فرهنگ امروز جامعه برگرفته از فرهنگ غنی دفاع مقدس است

حجت الاسلام پژمان فر
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ امروز جامعه را برگرفته از فرهنگ غنی دفاع مقدس دانست و گفت: روحانیت فرهنگ دفاع مقدس را به وجود آورد، آن فرهنگ غنی برخواسته از حوزه‏های علمیه بود و باید دوباره به جامعه بازگردد.


حجت‏الاسلام نصرالله پژمان‏فر نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دشمنان بحران‏ها و تهدید‏های بسیاری را برای ملت و کشور ایجاد کرده‏اند که مردم در هشت سال دفاع مقدس به آنها ثابت کردند که با این فرهنگ غنی می‏توان در مقابل آنها ایستاد.

عضو کمیسیو فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: گفتمان انقلاب اسلامی همان فرهنگ دفاع مقدس است که نباید از این فرهنگ عبور کرد زیرا دشمنان هم فهمیده‏اند که تا وقتی این فرهنگ و گفتمان در بین ملت باشد نفوذ به این کشور محال است.

وی از جمله فرهنگ دفاع مقدس را حفظ و دقت در بیت‏المال توسط مسؤولان خواند و اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس مسؤولان کشور هم چون شهید رجایی به شدت در حفظ بیت‏المال کوشا بودند و حتی  برای تماس شخصی از تلفن بیت‏المال استفاده نمی‏کردند البته هم‏اکنون هم در بین مسؤولان این چنین افراد متقی و با تقوایی بسیار هستند ولی این فرهنگ باید در بین تمامی مردم باقی بماند.

حجت‏الاسلام پژمان‏فر روحیه تجمل پرستی در بین مردم را نشأت گرفته از رفتار‏های مسؤولان دانست و تصریح کرد: مسؤولان و فرماندهان دفاع مقدس به قدری ساده زیست بودند که مردم هم از آنها تأثیر می‌پذیرفتند، اما متأسفانه در بین برخی مدیران و مسؤولان کشور یک روحیه تجمل گرایی و مصرف گرایی به وجود آمده که مردم را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی الگوی دفاع مقدس را الگویی جامع توصیف کرد و افزود: شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس افرادی بودند که در هر زمینه‏ای فرهنگ اسلامی را در خود پیاده کردند مثلا وقتی به رفتار‏های آنها با زیر دست یا بالا دست خود، با خانواده یا حتی وضع ازدواج آنها می‏نگریم می‏بینیم که فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی است که دقیقا با هماند سیره اهل بیت(ع) تطبیق دارد و باید امروز به آن برگردیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، روحانیت را به عنوان پرچم دار مسائل دینی الگوی جوانان خواند و ابراز داشت: روحانیت فرهنگ دفاع مقدس را به وجود آورد و آن فرهنگ غنی برخواسته از حوزه‏های علمیه بود و اکنون هم روحانیت و حوزه‏ها باید بکوشد تا دوباره همان فرهنگ به جامعه بازگردد.

وی با اشاره به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره وقایع نگاری دوران دفاع مقدس تأکید کرد: اگر می‏خواهیم که تاریخ هشت سال دفاع مقدس دست نخورده باقی بماند باید آنهایی که در جنگ حضور داشته‏اند این تاریخ را ضبط و مستندات خود را ارائه دهند، البته فیلم‏هایی که از تلویزیون یا سینما که درباره دفاع مقدس پخش می‏شود باید با واقعیت سازگار شود و حال و هوای واقعی جبهه را به نمایش بگذارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 13