غدیر مرز اسلام ناب و اسلام آمریکایی است

آیت الله علم الهدی با تاکید بر این که غدیر مرز اسلام ناب و اسلام آمریکایی است، گفت: اگر مردم به اسلام ناب روی بیاورند دیگر سرنوشت آن ها به آسانی در دست استکبار قرار نمی گیرد؛ اسلامی که پیامبر(ص) در غدیر به مردم عرضه کرد و معیارهای سیاسی و اجتماعی آن از قرآن خط می گیرد.


آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد شامگاه ۱۹ مهرماه، در ویژه برنامه های دهه ولایت حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) اظهار داشت: جریان غدیر نسبت به موقعیت تاریخی اش، یک واقعیت واضح و روشن برای تمام شیعیان و انسان های معتقد به اسلام و دین در میان مذاهب اسلامی است؛ در واقع هیچ کس حادثه و اصل ماجرای غدیر را انکار نکرده است بلکه برخی از جریان های انحرافی در میان برخی از مذاهب اسلامی به تحریف و تحلیل ماجرای غدیر پرداخته اند.

وی تصریح کرد: غدیر یک تاریخ و حادثه تاریخی نیست بلکه جریانی فکری و اعتقادی است که در تمام عقاید و اندیشه اسلامی نفوذ کرده است، غدیر یک روح و محوری است که به مبانی فکری اسلام چهره ای جدی می بخشد و آن را به عنوان یک واقعیت باورمندانه در کانون فکر و اندیشه ما قرار می دهد.

غدیر روح بخش اصول دین
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اگر غدیر را از اسلام بگیریم، آن گاه اسلام دیگر نمی تواند به عنوان یک دین و مکتب جامع و تکمیل کنندۀ تمام بخش های زندگی انسان جلوه گری کند، در واقع این غدیر است که به عقاید فکری و اعتقادی ما از معاد، توحید، نبوت و قیامت روح می بخشد.
وی تاکید کرد: غدیر را نمی توان واقعه ای محدود دانست که در آن صرفاً پیامبر(ص)، امام علی(ع) را به عنوان خلیفه و جانشین خود معرفی کرد بلکه غدیر جریانی است که در آن مبانی فکری به عنوان اسلام ناب به وجود آمده است.
آیت الله علم الهدی به تعبیر اسلام ناب و اسلام آمریکایی که امام راحل(ره) آن را مطرح و رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید می کنند اشاره کرد و افزود: غدیر همان جریانی است که امروز اسلام ناب را از اسلام آمریکایی جدا می کند.
تاکید رهبری برای دوری از اسلام آمریکایی
 وی به پیام رهبر انقلاب به مناسبت کنگره عظیم حج اشاره کرد و گفت: پیام معظم له بر سه محور وحدت مسلمانان، توجه به مسئله فلسطین و فراموش نکردن آن و تأکید بر تمیز اسلام ناب از اسلام آمریکایی و توجه برای دوری از اسلام آمریکایی استوار بود.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: پس از این که معظم له این پیام را صادر کردند، شبکه استکباری الجزیره میز گردی را برای تحلیل این پیام تشکیل داد که در آن کارشناسان وابسته به استکبار این شبکه محور سوم پیام رهبری را این گونه تحلیل کردند که در نظر شیعیان، اسلام ناب فقط شیعه است و آن ها می خواهند تا تشیع را بر جهان اسلام مسلط کرده و سایر مذاهب را کنار بزنند؛ در واقع شبکه الجزیره قصد داشت با این تحلیل شیطانی و تحریف خود، تخم نفاق را در دل مسلمانان جهان منتشر و آن ها را از وحدت با یکدیگر دور کند.
حاکمیت الله؛ خطر اسلام برای آمریکا
وی در ادامه به تبیین معنای اسلام آمریکایی پرداخت و عنوان کرد: آمریکا با اسلامی که در آن نماز، روزه، قرائت قرآن و سایر مراسم های مذهبی مشکلی ندارد و این فرایض به تنهایی و بدون توجه به فلسفه آن نیز نمی تواند خطری برای آمریکا ایجاد کند؛ به عبارتی اسلامی برای آمریکا ضرر دارد که جامعه را رهبری و مدیریت کند و طی آن، عرصه مدیریتی کشور نیز در دستان عناصر دین دار و دین پرور باشد که با در دست گرفتن مدیریت سیاسی و اجتماعی مردم در سایه حاکمیت الله و مطابق با معیارهایی چون کرامت و آزادی انسان به مدیریت در جامعه دینی بپردازند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه  آمریکا به دنبال اسلامی به دور از زندگی سیاسی و اجتماعی مردم است، اظهار داشت: اسلام آمریکایی اسلامی به دور از سیاست و مدیریت حاکمیتی جامعه، اسلامی بدون دخالت پیامبر(ص) و جانشینان بر حقش در زندگی مردم و اسلامی که در آن زندگی اجتماعی مردم از رعایت ارزش ها و حدود الهی به دور است، می باشد، زیرا اگر مردم به اسلام ناب و در نتیجه تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود مطابق با معیارهای اسلامی روی بیاورند دیگر سرنوشت آن ها به آسانی در دستان استکبار قرار نمی گیرد.
خط مشی اسلام ناب قرآن است
آیت الله علم الهدی افزود: در اسلام ناب، حاکم و مدیر بر مردم خداوند است، سیاست جامعه نیز از حرام و حلال الهی نشأت می گیرد، مسائل سیاسی و اجتماعی از قرآن خط می گیرد و این همان اسلام نابی است که پیامبر(ص) در غدیر به مردم عرضه کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که پیامبر(ص) در غدیر این جریان را به مردم سفارش و در میان امت تثبیت کرد، ادامه داد: ایشان قدرت را به عنوان یک لشگر دار و کشور گشا به داماد و پسر عمویش انتقال نداد بلکه تأکید کرد که همانگونه که پیامبر اکرم(ص)  مبعوث خداوند است، رهبر امت پس از پیامبر هم باید مبعوث خداوند باشد و رهبری جامعه اسلامی به دنبال ولایت وحی قرار گیرد و هر نظام و حکومتی به غیر از این یک نظام طاغوتی و جدایی از توحید و دین است.
غدیر و عملیات روانی
وی علت روی گردان شدن عده ای ۷۰ روز پس از ماجرای غدیر را تحریف شدن معنای اصلی ماجرا عنوان کرد و گفت: در واقع یک حزب ۲۵ نفره با عملیات روانی این شایعه را گسترش دادند که بناست رئیس مملکت یک فرد انتخاب شده از سوی صاحب قدرت باشد و شما مردم در انتخاب آن حق و نقشی نداشته باشید؛ آن ها به مشارکت مردم در انتخاب رهبری تأکید می کردند و از طرفی هر آنکه را مخالفتی می کرد طی یک عملیات روانی به انحصار و دیکتاتور طلبی متهم می کردند لذا آن هایی که با این سخنان مخالفتی هم داشتند مجبور به سکوت می شدند و این سکوتشان تا جایی رسید که در خانۀ دختر پیامبر(ص) را  آتش زدند، وی را مجروح کردند و کودکش را به شهادت رساندند.
ایران و عملیات روانی

امام جمعه مشهد با بیان این که مردم ما به رشد سیاسی مطلوبی رسیده اند، افزود: علت اینکه این انقلاب ۳۵ سال پابرجاست و امروز قوی تر از گذشته است این است مردم ما اسیر و سوژۀ این عملیات روانی نشدند؛ عملیاتی که از همان آغاز انقلاب ازسوی منافقان و کمونیست ها آغاز شد و در ادامه هم آن هایی که خود را یار امام راحل(ع) می دانستند بر آن دامن زده و سخن از جامعه مدنی و دموکراسی به میان آوردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 7