شناخت نیازهای معنوی نسل جوان رمز موفقیت مبلغان مراکز نظامی

مسؤول اعزام مبلغ ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان نیروهای مسلح گفت: مبلغ باید با روحیه نسل جوان آشنایی داشته باشد تا بتواند با سربازان ارتباط معنوی خوبی برقرار کند.


حجت الاسلام حسن مزاری، مسؤول اعزام مبلغ ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان فضای حاکم در مراکز نظامی گفت: سربازان مانند دیگر اقشار جامعه هستند، تنها ویژگی آنها همسن بودن سربازان است.

وی با اشاره به نیروی جوانی سربازان و توجه جدی مبلغان به تازگی مباحث دینی، افزود: مبلغ باید با روحیه جوانان آشنایی داشته باشد تا بتواند با سربازان ارتباط معنوی خوبی برقرار کند.
حجت الاسلام مزاری با بیان نقش اساسی ارتش در جامعه اظهار داشت: ارتش در حفظ و حراست از حریم جغرافیایی کشور و جلوگیری از توطئه های بدخواهان نظام اسلامی نقش کلیدی و اثرگذاری دارد؛ از این رو همواره توان نظامی این نیروی کارآمد در کنار مبانی و ارزش‌های دینی پی‌گیری می‌شود. 
مسؤول اعزام مبلغ ارتش به تفاوت سطح سواد سربازان اشاره و خاطرنشان کرد: در بین سربازان نیروی با سطح سواد دکترا، فوق لیسانس، لیسانس، دیپلم و همچنین زیر دیپلم وجود دارد؛ بنابر این تبلیغ در میان آنها باید با ظرافت های خاص خودش تحقق یابد.
حجت الاسلام مزاری با بیان اختلاف روحیات سربازان گفت: نیروها از مناطق مختلف به پادگان ها اعزام می شوند و مناطق آداب روحیات متفاوتی دارند که شناخت مبلغ نسبت به سطح سواد و روحیات نیروها مسأله ای مهم و غیرقابل انکار است؛ از این رو به اندازه ای که مبلغ سربازان را بشناسد می تواند تاثیرگذار باشد.
این مبلغ دینی با اشاره به تهیه و تدوین متون دینی برای تبلیغ در پادگان ها خاطرنشان کرد: اگر مبلغ بخواهد در پادگان ها فعالیت کند بهتر است جزوه های مربوط به تبلیغ در پادگان ها را مطالعه کند.
مسؤول اعزام مبلغ ارتش جمهوری اسلامی ایران آشنایی مبلغ با قوانین و مقررات نظامی را از سوی مبلغان ضروری دانست و یادآور شد: شناخت مبلغ نسبت به قوانین و مقررات نظامی باعث می شود در کارهایی که در حیطه فعالیت او نیست، وارد نشود.
حجت الاسلام مزاری حضور روحانیون رزمنده را تأثیرگذار قلمداد کرد و ابراز داشت: سخن درباره دفاع مقدس به تنهایی چندان اثرگذار نیست اگر کسی خود عامل به آموزه های دفاع مقدس باشد، تأثیرگذاری فعالیت در این زمینه بیشتر می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین مسائل کلان سیاسی در پادگان‌ها اظهار داشت: ارگان عقیدتی و سیاسی ارتش برای ارتقا بخشی نگاه سیاسی نیروها تلاش می‌کند نظامیان با جایگاه بین المللی ایران اسلامی و تحولات مهم کشور آشنا شوند.

حجت الاسلام مزاری در پایان به آشنایی سربازان با جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان اشاره کرد و گفت: اگر نیروی نظامی جایگاه کشورش را خوب بشناسد در مواقع حساس می تواند درباره کشورش تصمیم درست بگیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 5