رهبر معظم انقلاب: آیت الله مهدوی کنی همواره در موضع یک عالم دینی، سیاستمدار صادق و انقلابی صریح ظاهر شد / جامعه مدرسین حوزه علمیه قم : پشتیبانی، همراهی و وفاداری این یار انقلاب به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» الگویی تمام ناشدنی برای همه عالمان متعهد و بصیر خواهد بود. /آیت الله مکارم شیرازی: فراز و نشیب ها تغییری در مسیر انقلابی آیت الله مهدوی کنی ایجاد نکرد /آیت الله نوری همدانی: آیت الله مهدوی کنی همواره در کنار حضرت امام و رهبر انقلاب حضوری شجاعانه داشت /

 


 رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی ارتحال رییس مجلس خبرگان را تسلیت گفتند و تاکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.

 

 


به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور، تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سالها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.

متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمّد رضا مهدوی‌کنی رضوان الله علیه دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است.

 این عالم بزرگوار از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دورانهای جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای گسترده و اثرگذار خود راه نداد.
این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.

اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان، و به مردم ایران و روحانیت عظیم الشأن و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت میگویم و علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ مهر ۱۳۹۳

 

 

 

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت و تاکید کرد: پشتیبانی، همراهی و وفاداری این یار انقلاب به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» الگویی تمام ناشدنی برای همه عالمان متعهد و بصیر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی ‌پیام تسلیتی صادر کرد.

 متن پیام که به امضای آیت الله یزدی رسیده به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
( انا لله و انا الیه راجعون)

خبر رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

 آیت‌الله مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» از جمله فضلای حوزه علمیه قم بود که تفقه را در محضر علما و مراجع تقلید به ویژه سیزده سال درک محضر درس حضرت امام خمینی«رضوان‌الله تعالی علیه» ادامه داد و توانست دیدگاه مبارزاتی امام خمینی«رحمه‌الله علیه» را به خوبی کسب و از زمان تبعید ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی در محوریت مبارزه علیه حکومت طاغوت قرار گیرد و در این راه متحمل شکنجه، زندان و تبعید نیز گردید.

 با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله مهدوی کنی همچون سایر یاران وفادار امام راحل در مقابل جریان‌های التقاطی و منحرف ایستادگی کرد و با پذیرش مسئولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی، وزارت کشور و نخست‌وزیری سهم به سزایی در سامان یافتن امور کشور داشت.

 منش اخلاقی و حرکت واقع‌بینانه در عرصه‌های مختلف سیاسی پس از انقلاب باعث شد تا ایشان در سنگر دبیری جامعه روحانیت مبارز ثقل و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مردم انقلابی و جامعه حزب‌الله گردد.

 همچنین شخصیت علمی، اخلاقی و روحیه شاگردپروری آیت‌الله مهدوی کنی باعث تشکیل شجره طیبه دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و قوام مدرسه علمیه مروی شد که برکات آن تاکنون و در آینده جاری و ساری خواهد بود.

 پشتیبانی، همراهی و وفاداری این یار انقلاب به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» الگویی تمام ناشدنی برای همه عالمان متعهد و بصیر خواهد بود.

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای معزز جامعه روحانیت مبارز و بیت مکرم ایشان بویژه اخوی گرامی ایشان آیت‌الله باقری کنی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان و شاگردان ایشان صبر جزیل خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی تاکید کرد: ایشان از کسانى بود که هرگز مسیر خود را در فراز و نشیب‌ها و توفان‌هاى انقلاب تغییر نداد و نسبت به امام راحل(قدس سره) و رهبر انقلاب کاملا وفادار بود.
 
 حضرت آیت الله مکارم شیرازى به مناسبت درگذشت عالم مجاهد آیت الله مهدوى کنى پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فقدان اسفناک عالم مجاهد حضرت آیت الله مهدوى کنى (رحمه الله علیه) موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.

این عالم ربانى در طول عمر پربرکت خود پیوسته در صف مقدم براى دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و انقلاب اسلامى قرار داشت و از کسانى بود که هرگز مسیر خود را در فراز و نشیب‌ها و توفان‌هاى انقلاب تغییر نداد و نسبت به امام راحل(قدس سره) و رهبر انقلاب کاملا وفادار بود.

یکى از خدمات برجسته آن فقید سعید این بود که جوان‌هاى ارزنده فراوانى را در دانشگاهى که زیر نظر داشت تربیت کرد و به کشور و نظام تحویل داد که بسیارى از آنها در سمت‌هاى مختلف حکومت اسلامى انجام وظیفه مى‌کنند.

این ضایعه بزرگ را به جامعه روحانیت و عموم مردم کشور به خصوص به بازماندگان گرامى‌اش تسلیت عرض مى‌کنم و علوّ درجات او را از خداوند متعال خواهانم.

 

 

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور پیامی ارتحال رییس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و از آن عالم ربانی به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در انقلاب اسلامی یاد کرد که همواره حضوری شجاعانه و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی و همراهی امام و رهبری داشته است.
 

 حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور پیامی ارتحال رییس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

این مرجع تقلید در پیام تسلیت خود از مرحوم آیت الله مهدوی کنی به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در انقلاب اسلامی یاد کرده که همواره حضوری شجاعانه و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی و همراهی امام و رهبری داشته است.

متن پیام تسلیت این مرجع تقلید که در اختیار خبرگزاریها قرار گرفته به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و فقیه بزرگوار حضرت آیت الله مهدوی کنی رحمت الله که از آغاز در کنار حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در تمام مراحل انقلاب حضوری شجاعانه و تاثیرگذار داشت و در این راه متحمل مشقت های فراوان گردید و مورد احترام خاصر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده و پس از رحلت امام رضوان الله تعالی علیه همواره در کنار رهبر معظم انقلاب حضور مؤثر داشته است را به محضر رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت، حوزه های علمیه و شاگردان ایشان و به ویژه بیت محترم شان تسلیت عرض می کنم.

از خداوند متعال برای آن فقیه بزرگوار علو مقام و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نمایم.

حسین نوری همدانی

 

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 8 =