عضو جامعه مدرسین: اعدام شیخ نمر، میخ کوبیدن آل سعود بر تابوت خود است

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان جلسه درس خارج خود به حکم اعدام شیخ نمر از علمای عربستان اشاره کرد و ضمن محکومیت این حکم، خواستار آزادی این عالم شیعی شد.


وی صدور حکم اعدام را برای شیخ نمر ظالمانه خواند و تصریح کرد: آل سعود با صدور این حکم، میخ به تابوت خود خواهد کوبید و آینده این کشور با چنین حکمی متزلز خواهد شد. باید در این خصوص تجدیدنظر صورت گیرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مبلغان حوزه علمیه در عرصه تبلیغی اشاره کرد و اظهار کرد: باتوجه به اینکه در آستانه ماه محرم الحرام قرار داریم و مبلغان در این ایام به مناطق مختلف شهر و روستا برای تبلیغ معارف دینی اعزام می‌شوند، از این‌رو توجه به سیره عملی امام حسین(علیه‌السلام) برای مبلغان ضروری خواهد بود.


وی از محرم به عنوان ایام احیای ذکر اهل بیت(علیه‌السلام) یاد کرد و امام حسین(علیه‌السلام) را اسوه همگان دانست و تصریح کرد: برای معرفی امام حسین(علیه‌السلام) به عنوان اسوه حسنه در جامعه باید چند نکته مهم را مدنظر قرار داد و در ابتدا باید سلوک فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت واکاوی شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تاکید کرد: مبلغان پس از واکاوی این زمینه باید آن را در ابتدا در خود پیاده کنند و سپس ضعف‌های اجتماع را شناسایی و متناسب با الگو ارائه شده از سوی حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) پیاده کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شیوه برخورد با همسایگان و تعامل با مردم و اجتماع از جمله مسائلی است که می‌توان به صورت عملی آن را از حضرت الگو گرفت و آن را به مردم معرفی کرد.


این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: البته بهترین شیوه و سلوکی که می‌توان به عنوان الگو برای مردم معرفی کرد همان است که رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی فرمودند و آن اینکه سبک زندگی اسلامی برای مردم تبیین شود. وقتی این مساله رخ داد، مردم بهترین شیوه را پیدا خواهند کرد.


وی یادآور شد: یکی از رمزهای ماندگاری قیام عاشورا همین سیروسلوک و سبک زندگی بود که امام حسین (علیه‌السلام) داشت و امروز جامعه ما به آن نیاز دارد تا به عنوان یک جامعه اسلامی و ایده‌آل شناخته شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 1 =