آیت الله حسینی بوشهری: کم لطفی و بی مهری به حوزه های علمیه روا نیست

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نسبت طلاب به دیگر دانش آموختگان مراکز آموزشی ۳۰۰ به ۱۰ هزار است، گفت: روا نیست که به حوزه های علمیه کم لطفی شود.


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، شامگاه شنبه ۲۶ مهرماه، در آیین اعطای حکم رسمی مدیر جدید مرکز حوزه های علمیه خوزستان که در در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: عقاید و ارزش های فکری مردم نیازمند مرزبان بوده و این مرزبانان روحانیان هستند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: روحانیت در جامعه اسلامی نقشی تعیین کننده داشته و این ناشی از پیروی از اهل بیت(ع) است.

وی روحانیان را ادامه دهندگان راه پیامبران توصیف و عنوان کرد: نشر آموزه های دینی و معرفی جاذبه های دینی سبب حضور با شکوه و آبرومندانه مردم در عرصه دین خواهد شد.

وی با اشاره به این که اهواز دارالولایه اسلام بوده است، گفت: افتخار می کنم که به شهری آمدم که آوازه علمایش همه جا را فراگرفته است.

نسبت طلاب به دیگر دانش آموختگان مراکز آموزشی ۳۰۰ به ۱۰ هزار است

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان حود با انتقاد از کمبود کانون های دینی در کشور، گفت: مساحت و امکانات حوزه های علمیه در کشور در مقایسه با مراکز آموزشی ناچیز است.

وی تصریح کرد: تعداد مراکز دینی خوزستان ۵۰ حوزه علمیه بوده که با توجه به جمعیت و توانمندی های استان یک کاستی شمرده می شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه افزود: نسبت و تعداد طلاب علوم دینی به دانش آموختگان مراکز آموزشی در کشور ۳۰۰ به ۱۰ هزار بوده که این نشان دهنده ضعف های موجود در ساخت کانون های دینی است.

روا نیست که به حوزه های علمیه کم لطفی شود

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: با توجه به این که انقلاب اسلامی به نام روحانیت ثبت شده است؛ بنا بر این روا نیست که به مراکز دینی و حوزه های علمیه کم لطفی شود.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های بی دریغ آیت الله موسوی جزایری در گسترش فرهنگ دینی در کشور گفت: از شورای استان و مسؤولان در خواست می کنم که با نماینده ولی فقیه در خوزستان در جهت اعتلای کلمه حق همکاری بیشتری داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 5