تربیت جوانان معتقد و آگاه راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

آیت الله علوی گرگانی
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه شدید فرهنگی دشمنان علیه مردم به ویژه جوانان گفت: باید مؤسسات فرهنگی جوانان هوشمند، هوشیار‌ و ‌خوش استعداد را شناسایی کرده و آنها را از نظر مسائل علمی، اعتقادی و کلامی پربار کرده و برای انجام تبلیغ به مناطق مختلف بفرستند.


حضرت آیت‌‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از اعضای مؤسسه فرهنگی تبیان قم بر جذب نیروهای جوان و قابل رشد فکری و علمی در مؤسسات فرهنگی تأکید کرد.

وی افزود: مؤسسات فرهنگی در کنار کارهای فرهنگی، آموزشی و برگزاری اردوها و برنامه‌های مختلف باید جوانان را از نظر علمی پربار تربیت کند.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید مؤسسات جوانان هوشمند، هوشیار‌ و ‌خوش استعداد را شناسایی کرده و آنها را از نظر مسائل علمی، اعتقادی و کلامی پربار کرده و برای انجام تبلیغ به مناطق مختلف بفرستند.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه شدید فرهنگی دشمنان علیه مردم به ویژه جوانان خاطرنشان کرد: مؤسسات فرهنگی باید افرادی را برای مقابله با هجمه‌های شدید دشمنان تربیت کنند.

 وی افزود: مؤسسات فرهنگی افرادی را باید تربیت کنند که بتوانند پاسخ شبهات دشمنان را بدهند؛ از این‌رو باید برای افراد دوره‌های اعتقادی، کلامی و دیگر مسائل را برگزار کرد.

 حضرت آیت‌الله علوی گرگانی کار مؤسسات را تولید علم و کمال دانست و عنوان کرد: این مراکز باید افراد پخته و دارای کمال و علم تربیت کنند؛ بنده خود در تهران دوره‌های اعتقادی و کلامی برای جوانان برگزار می‌کردم که بازده بسیار خوبی داشت.

 وی ادامه داد: مؤسسات فرهنگی که در زمینه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند برای تربیت افراد از اساتید برجسته حوزه علمیه نیز باید بهره بگیرند.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود با تأکید بر این‌که تلاش در راه خدا دارای اجر دنیوی و اخروی است، خاطرنشان کرد: مؤسسات فرهنگی باید سعی کنند بیشتر به نسل جوان و نوجوان توجه داشته باشند؛ چرا که شخصیت‌ آنها هنوز شکل نگرفته و می‌توان آنها به راه راست هدایت کرد.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 1 =