تکفیری‌ها سم جهان اسلام هستند/ لزوم معرفی بیشتر فقه تشیع

شیخ احمد محمود الکریمه در دیدار با آیت‌الله‌العظمی مکارم، اظهار کرد: تکفیر سم آلوده‏‎ای است که کشورهای اسلامی را تهدید می‎کند؛ آنها حتی الازهر را که با اندیشه‎های آنها همسو نبود، تکفیر کردند.


 

 

وی افزود: مردم مصر شیفته امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) هستند که مراسم بزرگ راس‎الحسین مصر گواه این عشق و علاقه است.

استاد الازهر خاطرنشان کرد: فقه مقارن امروز در الازهر در دو سطح ارشد و دکتری تدریس می‎شود که فقه تشیع نیز از جمله مباحث و دروس اصلی به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه باید فقه تشیع بیشتر شناسانده شود، تاکید کرد: امروز آرای فقهی تشیع در مباحث حقوقی مصر نیز کاربرد دارد که از آن جمله می‎توان به بحث قانون نکاح اشاره کرد.

کریمه خاطرنشان کرد: تکفیری‎ها سم آلوده‏‎ای هستند که کشورهای اسلامی را تهدید می‎کند؛ آنها حتی به الازهر را نیز که با اندیشه‎های آنها همسو نبود، تکفیر کردند.

وی گفت: من در دیدار با شیخ الازهر به او گفتم که آنها به دنبال نابودی اسلام هستند و اگر کاری نکنیم دیگر چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند، ولی آنها از فرصتی که مرسی در اختیار آنها گذاشت برای توسعه تفکرات تکفیری خود سود بردند.

وی افزود: چندی پیش به نزد رییس الازهر رفتم و از وی خواستم با تجمیع علمای جهان اسلام و نشان دادن براهین متقن، آنها را منزوی کنیم و چهره زشت آنها را به همه نشان دهیم.

وی گفت: ما علاقه‌مند هستیم که ارتباط بین علمای شیعه و الازهر ادامه داشته باشد و مصری‎ها مشکلی از این جهت ندارند، ولی مرسی کاری کرد که سلفی‎ها در مصر قدرت گیرند و بدون شک اگر این اتفاق نمی‎افتاد، تکفیری‎ها امروز در مصر دست به جنایات بسیار بیشتر می‎زدند.

استاد دانشگاه الازهر یادآورشد: سلفی‎ها با مرسی قراردهایی داشتند و آنها به قدری قدرت یافته بودند که به الازهر توهین می‎کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8