مشکلات کشور تنها با تکیه بر فرهنگ عاشورایی حل می شود

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیروی از فرهنگ عاشورا را عامل برون رفت از مشکلات دانست و تاکید کرد: اگر با اتکا به فرهنگ عاشورا حرکت کنیم هیچ مشکل لاینحلی در کشور وجود نخواهد داشت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، همزمان با ظهر عاشورا در جمع عزاداران حسینی در حرم کریمه اهل بیت(ع)، به تبیین پیام های مهم قیام امام حسین پرداخت.

 وی اقامه نماز، امر به معروف، آزادگی و ظلم‌ستیزی را از پیام‌های مهم قیام عاشورا دانست و یادآورشد: تمام همت ما باید اجرایی کردن این پیام ها در جامعه باشد و افزون بر عزاداری باید ابعاد مختلف قیام و حرکت سیدالشهدا را نیز در نظر داشته باشیم.

 این مرجع تقلید حسینی بودن را همراه با الزاماتی دانست و یادآورشد: حرکت سیدالشهدا(ع) برای حفظ و بقای دین بود و اگر می خواهیم در مسیر آن حضرت گام برداریم، همت ما بایستی حفظ ارزش ها باشد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک اصل مهم ارزیابی و با انتقاد از افرادی که به بهانه های مختلف به دنبال تضعیف این دو فریضه مهم هستند، تصریح کرد: متاسفانه برخی می خواهند با تضعیف این دو فریضه الهی زمینه و چراغ سبزی برای گناه و معصیت ایجاد کنند و در چنین شرایطی ما باید هوشیار باشیم.

 این مرجع تقلید تاکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر هیچ گونه خشونتی وجود ندارد؛ دشمنان ما به دنبال این مساله هستند که وانمود کنند امر به معروف و نهی از منکر همراه با خشونت است.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی الگوپذیری از فرهنگ عاشورا را عامل غلبه بر مشکلات دانست و یادآورشد: اگر از فرهنگ عاشورا و کربلا که همان ایستادگی در برابر ظلم و ظالم است، پیروی کنیم هیچ مشکل لاینحلی وجود نخواهد داشت.

 این مرجع تقلید پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) را الهام گرفته از قیام عاشورا ارزیابی کرد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با گرامی داشت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، این اقدام مهم و تاریخی را نتیجه الهام گرفتن از عاشورا دانست و تاکید کرد: در دیگر عرصه ها از جمله عرصه هسته ای نیز می توان با همین روحیه پیروز بود و بر دشمنان غالب شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 6 =