با حسین نباشیم ناگزیر در صف یزید خواهیم بود؛ راه سومی وجود ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به تعبیر «کلّ أرض کرب بلا و کّل یوم عاشورا»، تأکید کرد: هر روز عاشورا و صحنه تقابل حق و باطل است؛ اگر کسی حسینی و در مسیر حق نباشد ناگزیر یزیدی خواهد شد زیرا راه سومی در میان نیست.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امشب در مراسم سوگواری شام غریبان امام حسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) به بررسی دیدگاه ها در خصوص کارکرد و نقش دین در زندگی پرداخت.


وی گفت: برخی معتقدند دین نقش حداقلی در زندگی دارد و آثار اموری چون نماز، روزه، حج و خمس تنها در آخرت به انسان می رسد. همچنین در سایر زمینه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، انسان باید به تشخیص خود عمل کند که این همان رویکرد مسیحیت به دین است.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: این در حالی است که در دیدگاه اهل بیت(ع)، دین نقش حداکثری در زندگی داشته و در همه زمینه ها از جزئی ترین تا کلی ترین، برنامه و دستور دارد؛ از سوی دیگر در این دیدگاه، نتایج دین داری و عمل به تکالیف دینی در همین دنیا نیز به انسان می رسد زیرا دنیا و آخرت در گرو هم هستند.

دین پیام آور آزادی، عزت و آرامش برای انسان است

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان این که این دو مبنای متفاوت، آثار و تبعات بسیار عمیقی در نحوه عملکرد و نگرش افراد دارد، افزود: اصولا دین آمده تا دنیای انسان را اصلاح و آباد کند و گرفتاری های امروز بشر به دلیل فاصله از گرفتن از گزاره های دینی و عدم رعایت برنامه دین در زندگی است.

وی با تأکید بر این که دین پیام آور آزادی، عزت و آرامش برای انسان است و انقلاب اسلامی ایران نیز به همین منظور شکل گرفت، افزود: گفتمانی که با انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت، امروز با استقبال گسترده مردم در نقاط مختلف دنیا مواجه شده است (و رهبر معظم انقلاب از آن به موج اسلام­خواهی و بیداری اسلامی تعبیر کردند) چرا که این حقیقت را دریافته اند که گرایش به دین نجات بخش آن ها است.

توطئه ها و تهدیدهای دشمن در طول انقلاب با اتکا به دین به فرصت تبدیل شده است

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که در طول ۳۵ سال انقلاب اسلامی، اتکا به دین سبب شده همه توطئه ها و تهدیدهای دشمن به فرصت تبدیل شود، به این سخن امام خمینی(ره) در پاسخ به سازمان ملل که «ما مسأله جنگ را در میدان جنگ تعیین تکلیف می کنیم نه پشت میز مذاکره»، اشاره کرد و گفت: اگر می خواستیم پای میز مذاکره بنشینیم، یقینا یک وجب از خاکمان را هم به ما بازنمی گرداندند.

اگر هسته ای را تعطیل کنیم دعوای غرب تمام است؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی اگر اهل منطق بودند تا این حد برای ما که کاری به آن ها نداریم، مشکل تراشی نمی کردند، تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس از آقای ظریف پرسیدم اگر آن گونه که غرب می خواهد، همه تأسیسات و دانش هسته ای ما تعطیل شود آیا دشمنی شان با ما تمام است و دیگر بهانه ای برای تحریم ندارند؟ که ایشان در پاسخ سکوت کرد چرا که روشن است دعوای غرب با ما بر سر گفتمان انقلاب اسلامی و باورهای ما بوده و سایر مسائل بهانه ای بیش نیست.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به صدور بیانیه ۲۷ ماده ای از سوی کشورهای اروپایی که در آن به رسمیت شناختن همجنس بازی جزو حقوق بشر شمرده شده است، افزود: بیش از یک سال است در حال مذاکره هستیم اما نه تنها چیزی به دست نیاورده ایم بلکه هزینه هم داده ایم اما در عین حال برای بسیاری روشن شد که ما با مذاکره چیزی به دست نخواهیم آورد.

وی با بیان این که امروز موج گفتمان انقلاب اسلامی همه جریان های باطل را نگران کرده است، یادآور شد: دشمنان به خوبی موج رو به گسترش انقلاب را درک کرده اند از این رو هر چه می گذرد دشمنی شان بیشتر می شود و پایانی ندارد.

عاشورا یک فرهنگ است نه داستان/ هر که در مسیر حسین نباشد ناگزیر در صف یزید خواهد بود

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان، تأکید کرد: شهادت امام حسین(ع) یک قصه نیست؛ عاشورا یک فرهنگ است و بر اساس همین فرهنگ بود که انقلاب و دفاع مقدس ما اداره و پیشرفت های مختلف از جمله هسته ای حاصل شد.

وی با اشاره به تعبیر «کلّ أرض کرب بلا و کّل یوم عاشورا»، خاطرنشان کرد: هر روز عاشورا و صحنه تقابل حق و باطل است؛ اگر کسی حسینی و در مسیر حق نباشد ناگزیر یزیدی خواهد شد زیرا راه سومی در میان نیست.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اقدام تروریستی علیه عزادارن حسینی در عربستان، گفت: پیام اباعبدالله الحسین(ع)، ایستادگی مقابل ظلم است دشمن تصور می کند با این اقدامات می تواند شعله قیام حسین(ع) را خاموش کند غافل از این که خون شهدا تا همیشه جوشش داشته و اثرگذار است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 3