مطبوعات و رسانه ملی باید برای تبلیغ دین و تبیین معارف اسلامی، بیش از پیش فعالیت کنند .

1393-

دبیر اتاق فکر تبلیغ: مطبوعات و رسانه ملی باید برای تبلیغ دین، تبیین معارف اسلامی، پاسخ گویی به شبهات، نقد عرفان های کاذب و معرفی شیادان مومن نما، ترویج سبک زندگی نبوی و علوی و فاطمی و معرفی محاسن کلام اهل بیت(ع) بیش از پیش فعالیت کند . …


حجت الاسلام و المسلمین  مشیری در جمع گروهی از فعالان فرهنگی مشهد گفت: مطبوعات و رسانه ملی باید برای تبلیغ دین، تبیین معارف اسلامی، پاسخ گویی به شبهات، نقد عرفان های کاذب و معرفی شیادان مومن نما، ترویج سبک زندگی نبوی و علوی و فاطمی و معرفی محاسن کلام اهل بیت(ع) بیش از پیش فعالیت کنند .

دبیر اتاق فکر تبلیغ افزود:اگر چه تا کنون صدا و سیما و مطبوعات فعالیت هایی معارفی گستردهای داشته اند اما باید دهها برابر گذشته از ایده ها، ابتکارات و افکار ارزشمند دینی که در حوزه ها مطرح می گردد بهره گیرد اندیشه های بزرگانی همچون رهبری مراجع عظام تقلید گذشته و حال، عرفان صاحبان سوک و اخلاق، و شهید مطهری، علامه طباطابیی، حجه الاسلام قرائتی، آیت الله جوادی آملی، علامه حسن زاده آملی و …. هر گاه مطرح می گردد، شاهد استقبال گسترده جامعه و اصلاح رویکردهای فکری و رفتاری آن هستیم و حتی بارها شاهد اقبال افکار اندیشمندان دنیا به این اندیشه ها بوده و هستیم البته حوزه های علمیه هم باید بیش از پیش بعنوان مشاور به این منبرهای مجازی مساعدت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی مشیری گفت: مکتب اسلام و تشیع بهترین ابزارهای تبلیغی را دارا بوده و باید آن را تقویت کرد؛ اما در کنار مجالس وعظ و سخنرانی نباید از فضای رسانه‌ای غافل شد چرا که رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و ابزارهای قدرتمند جنگ نرم اند و در بسیاری از تحولات و مناسبات بین المللی مهم‌ترین نقش‌ها را می‌آفرینند و حتی  در تغییرات و تحولات کشورها و دولت‌سازی و محورسازی نقش آفرینی می‌کنند و امروز که قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی صرف برای جامعه سازی کافی نیست ، رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار هر کشور برای محورسازی و جامعه سازی هستند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: رسانه‌ یکی از مهم‌ترین ابزارهای نبرد دشمن بوده که مقام معظم رهبری از آن تعبیر به نبرد رسانه‌ای کردند چرا که رسانه‌ها در ایجاد سبک زندگی در هر جامعه‌ای نقش بسیار مهمی داشته و رسانه‌های سمعی و بصری نقش تأثیرگذارتری در این خصوص دارند.

وی در پایان گفت: ایجاد فضائل اخلاقی در درون جامعه ، دور کردن رذائل اخلاقی از جامعه ، ایجاد ثبات سیاسی و امنیتی ، ایجاد آرامش در جامعه و تربیت آحاد جامعه از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 3 =