تحلیل آیت‌الله علم‌الهدی از نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب


 امام‌ جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: رییس‌جمهور آمریکا ازیک‌طرف نامه‌ای برای رهبر انقلاب می‌نویسد و از طرف دیگر همچون یک جانور، مثل یک گرگ زوزه و عربده می‌کشد و به ما توهین می‌کند.

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر به شیطنت رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌نگاری به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا ازیک‌طرف نامه‌ای ذلت‌بار برای مقام معظم رهبری می‌نویسد و از طرف دیگر همچون یک جانور، مثل یک گرگ زوزه و عربده می‌کشد و به ما توهین می‌کند.

 

وی با بیان این‌که آنان شیطان هستند، عنوان کرد: نامه نوشته‌اند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید توپ را در زمین ایران بیندازد و بگوید من خواهش کردم و آنان گوش به حرف من ندادند و از طرف دیگر تلاش می‌کند که ما را ذلیل کند و ذلت ما را وجه‌المصالحه جبران شکست حزب دموکرات در مقابل حزب جمهوری‌خواه در آمریکا قرار دهد.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به فشارها و سختی‌هایی که به اهل‌بیت امام حسین (ع) در دوره اسارت وارد شد اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین (ع) قصه، داستان و اسطوره نیست، بلکه یک راهبرد حرکت برای ماست یعنی اگر به‌جایی رسیدیم که فشار، سختی و شکنجه بر ما وارد شد، باید مقاومت کرد و دست‌به‌دست دشمن نداد؛ آیا ما در تحریم‌های اروپایی و آمریکایی از اهل‌بیت امام حسین (ع) بیشتر سختی کشیدیم که حالا دست‌به‌دست دشمن بدهیم؟

 

آمریکا به دنبال شکست ایران برای جبران شکست خود است

وی ادامه داد: مسیر سرنوشت سیاسی دشمن به‌جایی رسیده که دولت‌مردان آمریکایی در عرصه داخلی خود شکست‌خورده‌اند، حزب و جریانشان شکست‌خورده و امروز به این نتیجه رسیده‌اند برای جبران شکست خود تنها یک راه دارند و آن این است که سرنوشت ما را وجه‌المصالحه جبران شکست خودش قرار دهند.

 

عضو خبرگان رهبری با طرح این سؤال که برای این‌که آنان تحریم‌ها را لغو کنند، درست است ما ذلیل شویم، اظهار کرد: مردم و رهبری به این دولت و مذاکره‌کنندگان اطمینان کردند اینان به‌عنوان فرزندان و عزیزان ما وارد جبهه برخورد با دشمن شده‌اند اما باید حواسشان جمع باشد که خود را در موقعیت اهل‌بیت امام حسین (ع) ببینند و طبق آن برخورد کنند نه این‌که فکر کنند یک کشور دموکراتیک هستند و آنان نیز یک جریان تعامل بین‌المللی، باهم گپ بزنند و دست‌به‌دست هم دهند، موضوع دوستانه نیست، اسلام دشمنی سرسخت‌تر از آمریکا روی کره زمین ندارد.

 

وی با بیان این‌که در طی ۳۵ سال پس از انقلاب، دولت‌های آمریکا همواره در برابر ایران شکست‌خورده‌اند، خاطرنشان کرد: تا به امروز هر دولتی در آمریکا روی کار آمده، از ابتدا الگوی خود را دو مسئله کمک به صهیونیسم‌ها و دیگری مقابله با ایران قرار داده و بلافاصله در پایان دوران قدرت، جریانی که دولت را در اختیار داشته شکست خورد و جریان دیگری به‌جای آن قدرت را به دست گرفته؛در طول دوران پس از انقلاب چندین بار قدرت در آمریکا بین دو حزب ردوبدل شده که منشأ آن درگیری با ایران بوده و آنان در این درگیری‌ها شکست‌خورده و آبرویشان می‌رفت.

 

شکست حزب حاکم آمریکا در برابر ایران

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که این بار پیش از پایان دولت، حزب حاکم شکست خورد، تصریح کرد: آنان می‌خواهند با گرفتن امتیاز از ایران و به وجود آوردن فن‌آوری هسته‌ای نمایشی و لغو نکردن تحریم‌ها بر ما مسلط شده، دست‌به‌دست دولتمردان ما بدهند بدتر از روز اول با ما برخورد کنند.

 

وی، به ناکارآمدی وزیر صنعت و معدن اشاره کرد و عنوان داشت: مقام معظم رهبری روز اول در برابر تحریم‌ها الگوی اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند، ای‌کاش یک وزیر باعرضه‌ای در تجارت و صنعت بود که در تولید، در صادرات و در واردات الگوی مقام معظم رهبری را مدیریت می‌کرد درحالی‌که الگوی پیداشده در این‌یک سال درست مدیریت بر ضد این الگوست.

 

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر الگوی اقتصاد مقاومتی به‌درستی اجرا می‌شد، امروز نیاز نداشتیم که دست به‌طرف دشمن دراز کنیم؛ مقام معظم رهبری از ابتدا رهنمود دادند در ابتدای سال ۹۳ فرمودند: «آمریکا مورداطمینان نیست، اروپایی‌ها هم یک روباه بی‌یال و دم هستند که به دنبال آمریکا حرکت می‌کنند، آنان اصلاً قابل‌اطمینان نیستند»؛ چرا باید مصالحمان را با این موضوع گره بزنیم؟

 

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه در ادامه موضوع الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی بابیان این‌که نکته قابل‌توجه در کشور ما این است که این نظام پیش از این‌که به مردم تعلق داشته باشد، متعلق به اسلام است، گفت: کسانی که در هر حوزه‌ای مدیریتی در این نظام می‌پذیرند باید توجه داشته باشند که در اجرای مدیریت خود، اصول سبک زندگی اسلامی را رعایت کنند.

 

 

وی با اشاره به این‌که دستگاه‌های مدیریتی باید در مسیر مدیریت الگوی مصرف ازنظر اقتصاد اجتماعی، بین تولید و واردات تعادل ایجاد کنند، عنوان داشت: صرفه‌جویی و پرهیز از هزینه زائد؛ مؤلفه هشتم اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و مدیران کشور بیان کردند؛ اگر یک دولت بخواهد با این مؤلفه‌ها کشور را اداره کند، باید بین واردات و تولید تعادل ایجاد کند اما باوجود گذشت بیش از یک سال از مشخص کردن مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، متأسفانه دستگاه‌های اجرایی ما در مدیریت این نکته یا عاجز هستند و یا به آن عمل‌نکرده‌اند.

 

عضو خبرگان رهبری با ارائه آمار افزایش هفت برابری واردات کلاه به کشور، این موضوع را فاجعه مدیریتی صنعت و تجارت کشور خواند و بیان داشت: در اخبار گفته شد واردات کلاه نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش داشته است، ببینید چطور تعادل واردات و تولید از بین رفته که کلاهی که مردم می‌خواهند بر سر خود بگذارند باید از خارج از کشور وارد شود؛ ما باید اسلام و الگوی مصرف سبک زندگی اسلامی را اجرا کنیم.

 

افزایش واردات کالاهای غیرضروری فاجعه مدیریت صنعت و معدن کشور است

وی خطاب به وزیر صنعت و تجارت، اظهار کرد: آقایی که مدیریت صنعت و تجارت در این دولت را به عهده گرفته باید این‌قدر ولنگار مدیریت کند که تنها واردات یک کلاه هفت برابر باشد و سایر کالاهای غیرضروری همچون اتومبیل‌های کذایی، وسایل تزئینی و لوازم‌آرایش نیز به همین طریق افزایش داشته باشد؟ این مدیریت در برابر سبک زندگی اسلامی فاجعه است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به آیه ۱۶ سوره اسراء «وَ إِذا أَرَدْنا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیَهً أَمَرْنا مُتْرَفیها فَفَسَقُوا فیها فَحَقَّ عَلَیْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْمیراً»، عنوان داشت: خداوند می‌فرماید: «هر وقت کشوری را بخواهیم به هم بزنیم، مردمی را بخواهیم بدبخت کنیم، جامعه‌ای را بخواهیم ساقط کنیم، به مترفین این‌ها امر می‌کنیم که فسق کنند و آن‌وقت آن‌ها را در هم بکوبیم»؛ به این معناست که آدم‌های زیاده رو در مصرف و هزینه در آن جامعه به‌اندازه‌ای زیاد می‌شوند که آن جامعه را از بین می‌برند.

 

جامعه بدون اقتصاد مقاومتی محکوم به نابودی است

وی بابیان این‌که اولین محکوم چنین وارداتی، مدیری است که اجازه این کار را داده، ادامه داد: در قانون خلقت و ساختار تکوینی که ذات مقدس پروردگار است که اگر در جامعه‌ای مدیریت اقتصاد مقاومتی وجود نداشته باشد، آن جامعه محکوم به نابودی و اضمحلال است؛ کسی که مدیریت تجارت و صنعت را به دست می‌گیرد نباید به این آیه قرآن توجه داشته باشد؟

 

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای مؤلفه‌ها، راه‌حل‌ها و ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تمام کارشناسان امر حضور داشتند اما هیچ‌یک نگفتند که این طرح اجرایی نیست، باوجود چنین رهبر مدبر و هوشمندی، بازهم این طرح اجرا نمی‌شود.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    7 + 8 =