اگر بسیج نبود بسیاری از کارها در کشور روی زمین می‌ماند

آیت الله مکارم شیرازی

تجلیل آیت‌الله مکارم از مجاهدت‌های خالصانه بسیج؛
حضرت آیت‌‌الله ناصر مکارم شیرازی با بیان این‌که بسیج پس از انقلاب به سبب ضرورت تشکیل شد، گفت: اگر بسیج نبود بسیاری از عرصه ها و کارها در کشور روی زمین می ماند.


 حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شامگاه شنبه در دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسؤولان سپاه استان قم با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج پس از انقلاب به سبب ضرورت تشکیل شد و این مسأله حادثه مبارکی در تاریخ انقلاب ایجاد کرد.

وی افزود: بسیج در عمل نیز نشان داد اگر نبود جای او خالی بود و بسیاری از مسائل روی زمین می‌ماند‌؛ از این‌رو با اشاره به تجربه تشکیل بسیج و آثار و برکاتش باید این تشکیلات مبارک پا برجا بماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که وجود جمعیت ۲۰ میلیونی بسیجی در دل دشمنان وحشت ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز مسأله بسیج از مسائل رزمی نیز فراتر رفته و در بخش‌های مختلفی همانند اجتماعی، اقتصادی و تربیتی و فرهنگی نیز ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بسیج نیرویی آماده و تشکیل شده از نیروهای جوان، مخلص و با انگیزه است، این یک سرمایه پر قیمت است که به برکت اسلام در اختیار ما قرار گرفته و باید از ظرفیت‌های آن استفاده کرد، ‌ولی هنوز از این ‌ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده نشده و باید بهره حداکثری را برد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم دنیا اگر یک دهم این سرمایه‌ را داشتند روی آن بسیار برنامه ریزی می‌کردند و این مسأله مهمی است.

حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که انبیای الهی نیز از نیروهای بسیج استفاده می‌کردند، بیان داشت: برخی تاریخ بسیج را به زمان پیامبر(ص) باز می‌گردانند، ولی از آیات قرآن استفاده می‌شود که پیامبران قبل از اسلام نیز بر نیروهای بسیج تکیه می‌کردند؛ آنها در حقیقت بسیجیان انبیا بودند.

‌وی یادآور شد: تکیه پیامبران بر نیروهای جوان و مخلص بوده که ما امروز نام آن را بسیج گذاشته‌ایم؛ امیدواریم این برنامه تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه داشته باشد، حتی عمده یاران حضرت مهدی(عج) بسیجیان خواهند بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسائل آموزش رزمی بسیجیان نباید فراموش شود، بیان داشت: این افراد دائما باید آمادگی رزمی داشته و خود را در میدان نبرد ببینند.

وی یادآور شد: بسیجیان همچنین باید مسائل مربوط به آموزش‌های عقیدتی را ببینند، چرا که اگر قرار است آسیبی ببینند از این مسأله می‌بینند و دشمنان دائما در مسائل عقیدتی ایجاد شبهه می‌کنند؛ باید در مسائل عقیدتی و اخلاقی بسیج نیز کار کرد چرا که دشمن دل بسته آنها را از این دو نظر جدا کند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برنامه‌های اجتماعی و عملی امر به معروف و نهی از منکر را از کارهای اصلی بسیج دانست و تأکید کرد: آموزش‌های صحیح بسیجیان در این زمینه نیز باید ادامه داشته باشد تا بهانه‌ای به دست دشمن نیفتد؛ البته این کارها صورت می‌گیرد و بنده در این باره تأکید می‌کنم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که هر جمعیتی دارای آسیب‌هایی است، بیان داشت: گروهی باید آسیب‌های موجود را بررسی کنند؛ درست است که با دیده رضا نگاه می‌کنیم ولی باید با چشم انتقاد نیز نگاه کرد؛ ممکن است آسیب‌هایی باشد این‌ها را باید شناخت و حل کرد، نمی‌شود یک جمعیت ۲۰ میلیونی بدون آسیب باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته درصدی از این آسیب‌ها طبیعی است، ولی از آن درصد به بالا بیماری و آسیب می‌شود که باید مراقب بود، گروه ویژه‌ایی باید باشد تا این مسائل را پیگیری کند تا اگر افراد نفوذی و یا بدون روحیه بسیجی هستند کنار گذاشته شوند تا با این تصفیه جمعیت بسیج بدون مشکل باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر عیوبی در بسیج پیدا شود ضرر آن بیش از آن است که در آحاد اجتماع پیدا می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود حضور بسیج در کنار مساجد را با برکت دانست و گفت: مراقب باشید بسیجیان حاضر در مساجد با هیأت امنا و امام جماعت مسجد اختلاف پیدا نکنند، اگر هم ایجاد شد سریع حل شود تا رابطه پدری و فرزندی میان آنها باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 4