امام جمعه اهل سنت زاهدان: کنگره ضد تکفیر گام نخست در برون رفت از بحران افراطی گری است /ماموستا بهمنی: مسلمانان باید در برابر کفر اصلی یعنی صهیونیزم بسیج شوند

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» گفت: با برگزاری این کنگره گام اول را برداشته‌ایم و این گام در برون رفت از بحران افراطی گری تأثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نوبت عصر نخستین روز «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در کمیسیون تخصصی «بررسی راهکارهای جهان اسلام برای برون رفت از بحران تکفیری» گفت: به نظر بنده این دو موضوع بیان شده برای بررسی بسیار مهم است.

وی افزود: اگر ما به ریشه یابی صحیح و درست افراط گرایی برسیم و واقعیت‌های موجود در جامعه را دریابیم، همچنین روش های واقعی برون رفت از این وضعیت را پیدا کنیم می‌توانیم در پایان کنگره بیانیه‌هایی درباره راه‌های صحیح برون رفت ارائه دهیم و به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: با برگزاری این کنگره گام اول را برداشته‌ایم و این گام تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این که برون رفت از این چالش بسیار مهم است گفت: باید بتوانیم چالش‌هایی که جهان اسلام با آن روبرو است را شناسایی کنیم و با مطرح کردن آن در چنین جلساتی موارد بیان شده را در عمل انجام دهیم.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: بنده معتقدم کمیسیون برون رفت از بحران تکفیر از همه کمیسیون‌های این کنگره مهم‌تر است، چرا که اکنون جهان اسلام به چالش افتاده و باید بررسی شود که این چالش‌ها از کجا آمده و راه حل آن چیست.

ماموستا بهمنی: مسلمانان باید در برابر کفر اصلی یعنی صهیونیزم بسیج شوند

ماموستا بهمنی با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند با ایجاد اختلاف میان مسلمانان آنها را نسبت به مسأله مهم فلسطین غافل کنند، گفت: مسلمانان باید نیروهای خود را علیه کفر بسیج کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا اقبال بهمنی از علمای اهل سنت در نوبت عصر نخستین روز «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در کمیسیون تخصصی «بررسی راهکارهای جهان اسلام برای برون رفت از بحران تکفیری» گفت: مسأله عرفان و معنویت در حوزه‌های علمیه بسیار مهم است.

وی گفت: ما می‌بینیم عرفای بزرگ اسلامی در کلام خود هیچوقت تکفیر هیچ گروه، مذهب و یا فردی را نکرده‌اند؛ از این‌رو بسیار مهم است در حوزه‌های علمیه مسائل عرفانی مورد توجه قرار گیرد.

این عالم اهل سنت با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند با ایجاد اختلاف میان مسلمانان آنها را نسبت به مسأله مهم فلسطین غافل کنند، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید نیروهای خود را علیه کفر بسیج کنند.

وی تصریح کرد: وجود افراط و تفریط سبب فراموشی مسلمانان نسبت به کفر اصلی یعنی رژیم صهیونیستی می‌شود در حالی که باید نیروهای خود را نسبت به آن بسیج کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 13