تکفیری ها آبروی اسلام را برده اند

یکی از ائمه جمعه اهل سنت استان فارس، وظیفه دینی و شرعی علمای اسلام را باز دارندگی مردم از گرایش به گروه های تکفیری دانسته و گفت: امروز باید آبروی دین خدا را حفظ کنیم.


شیخ عبدالحمید ابونجمی، امام جمعه اهل سنت خنج در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره به خطر جریان های تکفیری، گفت: با توجه به این که دین اسلام دین عدالت و برابری و مساوات است، قدرت های بزرگ تحمل ارزش های اسلامی ما را ندارند، به همین خاطر دست به ترفندهایی می زنند تا به هر نحوی این دین را زیر سئوال ببرند.

وی افزود: گروه های تکفیری زایده این افکار پلید هستند که با برداشت غلط و ناثواب خود، مسلمانان را مورد آماج حملات قرار داده اند و می طلبد که مسلمانان با استفاده از قرآن، آگاهی خود را بیشتر کنند و در مقابل تکفیری ها بایستند.

شیخ ابونجمی ادامه داد: وقتی به متون قرآن مراجعه می کنیم می بینیم که هیچ گونه خشونتی نسبت به سایر انسان ها در این دنیا وجود ندارد؛ حتی برای پذیرش دین اسلام که پاک ترین ادیان الهی است، هیچ اجباری قرار نداده نشده و پذیرش اسلام اختیاری است.

امام جمعه اهل سنت خنج تصریح کرد: ما باید مردم به خصوص جوانان را از تفکرات گروه های تکفیری نجات دهیم، تا منحرف نشوند؛ چون این گروه ها زاییده اهل سنت هستند باید مدارس علوم اسلامی را کنترل کرده تا مبادا جوانان ما وابسته به آنها شوند و فریب آنان را بخورند.

شیخ ابونجمی در پایان، وظیفه دینی و شرعی علمای اسلام، بازدارندگی مردم از گرایش به گروه های تکفیری است و ما امروز باید آبروی دین خدا را حفظ کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13