جریان ولایت و رهبری آمیخته با اراده مردم انقلابی است/ فتنه یک بحث شخصی نیست

آیت الله علم الهدی
امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر این که جریان ولایت و رهبری یک جریان آمیخته با حرکت و اراده ملی این مردم انقلابی است، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که روزبه‌روز بصیرت مردم در حال افزایش است، بصیرت امروز مردم کمتر از سال ۸۸ نیست و به لطف خدا مردم هرروز در این عرصه رشد می‌کنند.


 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌ جمعه مشهد در حاشیه برگزاری مراسم چهلم آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران بابیان این‌که در انجام هر حرکت باید بصیرت داشت، گفت: کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد باید بصیرت داشته باشد، احساس مسؤولیت بدون بصیرت خطرناک است همان‌طور که اگر کسی احساس مسؤولیت کرد و بر اساس آن عملی را انجام دهد ممکن است به انحراف کشیده شده و عمل اشتباهی انجام دهد؛ تنها کسی بصیرت دارد که مسؤولیت را دنباله قدم مقام معظم رهبری بداند.

وی با یادآوری این‌که وظیفه خبرگان، نظارت بر عملکرد رهبری نیست، عنوان کرد: خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری نیست بلکه ناظر بر حفظ شرایط ولایت در رهبری است؛ این نظارت مجزای از نظارت بر عملکرد است، ولی امر، ولی است و خبرگان نیز مولی علیه هستند، مولی علیه نمی‌تواند ناظر بر رهبری باشد.

فتنه بحث شخصی نیست

عضو خبرگان رهبری در خصوص اظهارات علی مطهری پیرامون صحیح نبودن خاطره نقل‌شده توسط آیت‌الله علم‌الهدی، بیان داشت: وقتی کسی بخواهد موضوعی را انکار کند، دیوار حاشا بلند است؛ باید از ایشان پرسید در آن زمان سنش چقدر بوده، او در آن زمان یک بچه‌مدرسه‌ای بوده و ما خدمت شهید مطهری بودیم، یک بچه‌مدرسه‌ای چطور می‌خواهد این خاطره را به یاد داشته باشد؟

وی در خصوص موضوع فتنه، خاطرنشان کرد: مسأله فتنه بحث نظر شخصی نیست، همه موضوعات را کنار بگذاریم، راهپیمایی ۲۲ خرداد چندین کشته داشت، این راهپیمایی مجوز قانونی نداشته، سبب این اتفاق کسی است که این راهپیمایی را به راه انداخته، یا مباشر قتل را معرفی کنید و یا خودتان باید به این جرم محاکمه شوید.

۹ دی نشان داد مردم از رهبری جداشدنی نیستند

امام‌جمعه مشهد مقدس در خصوص حماسه ۹ دی نیز اظهار کرد: ۹ دی روزی است که ثابت کرد این مردم از رهبری جداشدنی نیستند و جریان ولایت و رهبری یک جریان آمیخته با حرکت و اراده ملی این مردم انقلابی است.

وی با بیان این‌که بصیرت مردم در حال رشد است، تأکید کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که روزبه‌روز بصیرت مردم در حال افزایش است، بصیرت امروز مردم کمتر از سال ۸۸ نیست و به لطف خدا مردم هرروز در این عرصه رشد می‌کنند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + 5 =