انتقاد آیت الله علوی گرگانی از افزایش قیمت نان/ از عملکرد برخی وزارتخانه‌ها گلایه‌‌مندیم

 حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با انتقاد از افزایش سی درصدی قیمت نان، این افزایش را تاثیرگذار در دیگر اجناس و کالاها دانست و گفت: برخی افراد به بهانه افزایش قیمت اجناس قیمت دیگر کالاها را نیز افزایش می‌دهند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، کار این اداره را مهم و سخت ارزیابی کرد.

وی خطاب به مسؤولان گفت: نفس ادغام سه وزارتخانه در یک وزارتخانه و ارتباط با عامه مردم بر سنگینی کار این وزارتخانه می‌افزاید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به گستردگی فعالیت وزارتخانه و ادارهای «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» خاطرنشان کرد: به هر میزان شعب و ادارات مختلفی وجود داشته باشد امکان دخالت افراد در برخی از مقامات افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: در یک اداره تنها باید به دنبال پیاده کردن فرامین خدا باشیم؛ نباید ضوابط حاکم بر روابط شود، به گونه‌ای نباشد که به سبب سفارش دیگران حق فردی ضایع شود، این مطلب ممکن است در ادارهای مختلفی به چشم بخورد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی اجرای عدالت در وزارتخانه‌ها و ادارات را سبب تثبیت و محکم شدن پایه‌های نظام دانست و بیان داشت: قدرت نظام وابسته به همین وزارتخانه‌ها و ادارات است، اگر وزارتخانه‌ها درست نباشند که نظامی به وجود نمی‌آید.

وی یادآور شد: قرآن می‌فرماید «انجام فرامین الهی سبب سعادت خود فرد و تثبیت پایه‌های جامعه و نظام می‌شود» ؛ بسیار باید مراقب بود که سفارش‌ها خلاف ضوابط انجام نگیرد، البته انجام سفارشی که با ضوابط مخالف نیست مشکلی ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در اسلام تبعیض هیچ جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: گاهی خواسته‌ها زیاده خواهی است، در حالی که اسلام میان هیچ طبقه از افراد درباره قوانین تفاوت قائل نشده است.

وی تأکید کرد: مردم درباره مسائل مختلف به ما مراجعه می‌کنند و مطالبی را بیان می‌کنند، بنده نسبت به عملکرد برخی از وزارتخانه‌ها بسیار ناراحت هستم، چرا که بیشتر روابط بر آن حاکم است، حتی گاهی یک رییس بالا دستی به صورت تهدید آمیز بر رییس پایان دستی کاری را تحمیل می‌کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نتیجه روابط غیر قانونی سازمان‌ها را اختلاس میلیاردی خواند و عنوان کرد: مملکت ما مملکت امام زمان(عج) بوده و افتخار ما اسلامی بودن کشور است؛ ولی گاهی متأسفانه به سبب روابط می‌بینیم که میلیاردها تومان جابه جا می‌شود و یک دفعه صدای آن در مملکت در می‌‌آید.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها مراجع و علما ارتباطات برخی با یکدیگر در ادارات است، این‌ها ما را رنج داده و دغدغه است، در حد قدرت و توان باید ضوابط را پیاده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: امام(ع) می‌فرمایند «وقتی خدا امور مردم را به فردی می‌سپارد، آن فرد باید در را بروی مردم باز بگذارد، نتیجه این عمل گرفتار نشدن فرد به تنهایی در قیامت است».

وی افزود: متأسفانه یکی از مشکلات امروز این است که رییس اداره را گاهی نمی‌توان دید، حتی باید به چه میزان به دنبال آن فرد رفت و از او وقت گرفت؛ انتظار ما این است که افراد سعی کنند به اندازه توان حوائج مردم را برطرف کنند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحریم‌ها و تورم در کشور خاطرنشان کرد: اکنون در آمد بسیاری از افراد محدود و مخارج آنها بسیار بالا است و توازن میان این دو وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای نمونه اکنون قیمت نان بالا رفته است، این قیمت تنها در نان اثر نمی‌گذارد، این‌ها اثرگذار بوده و به مسائل دیگر نیز تأثیر می‌گذارد، چرا که هر چیزی در جامعه ارتباطی است، به گونه‌ای که برخی از افراد به بهانه افزایش قیمت اجناس قیمت دیگر کالاها را نیز افزایش می‌دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8