نگاه گزینشی به دین ماهیت تشیع لندنی است

حسن رحیم پور ازغدی

رحیم پور ازغدی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام حقیقی، مذهب و اسلام را به صورت کامل می‌شناسد و بر اساس روایات و قرآن عمل می‌کند اما شیعه انگلیسی از قرآن و روایات گزینشی استفاده می‌کند.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروزدر همایش «اسلام آمریکایی، تشیع انگلیسی» در دانشگاه فردوسی مشهد، به بیان تفاوت های اسلام ناب و اسلام آمریکایی پرداخت و اظهار داشت: مرزبندی بین دو اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی و دو برداشت اکنون ایجاد شده است.

وی با بیان این که دعوای بین دو اسلام، مذهبی و غیر مذهبی نیست؛ بلکه در حقیقت دعوا بین دو نگرش متفاوت از یک دین به نام اسلام است، افزود: در واقع دو برداشت متفاوت از اسلام پیچیده تر از جبهه مارکسیسم است.

وی درادامه با طرح این پرسش که باید از خود این پرسش را کرد که چرا امام خمینی(ره) «تعبیر اسلام آمریکایی» و  رهبر معظم انقلاب تعبیر «شیعه لندنی» را به کار برده‌اند، گفت: تفاوت امام خمینی (ره) با سایر حوزویان قبل از انقلاب در تاکید به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است چرا که نخستین کسی که در زمان واقعه عاشورا مردم را به امر و نهی دعوت کرد حضرت زینب (س) بود.

وی با بیان این که تعریف شیعه حقیقی و علوی در کلام ائمه اطهار(ع) آمده است، تصریح کرد: امامان وقتی از سوی خدا در شرایطی قرار گرفتند که باید برای حفظ اسلام صلح کنند و یا حتی مبارزه انجام دهند از اهداف اسلام حقیقی اطلاع داشتند بنابر این اسلام آمریکایی این حقیقت را نمی‌تواند بپذیرد و تلاش می‌کند تصویر نادرستی از شیعیان نشان دهد.

شیعه انگلیسی گزینشی کار می کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بر هم زدن و دامن زدن به مشکلات و اختلافات بین مسلمانان خیانت به دین است،  تصریح کرد: ‌اگر تعبیر امام خمینی(ره) از اسلام به دو قسمت اسلام حقیقی و اسلام آمریکایی نام برده است به این علت است که این دو در اعتقادات و توحیدشان با هم متفاوتند زیرا اسلام حقیقی مذهب و اسلام را به صورت کامل می‌شناسد و بر اساس روایات و قرآن عمل می‌کند اما شیعه انگلیسی از قرآن و روایات گزینشی کار می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان این که قبل از انقلاب بیشتر دانشجویان و اساتید به فکر کسب مدرک و تفریح در زندگی بودند و عده کمی از آنها سیاسی بودند، تصریح کرد: گروه بچه‌های سیاسی نیز با هم یک دست نبودند زیرا برخی از‌ آنها با وجود آن که در خانواده‌های مذهبی به دنیا آمده بودند اما به دلیل عدم آگاهی از دین اسلام و وارد نبودن به سیاست زمان خود نمی‌توانستند با گروه دیگری از سیاسیون که به صورت کامل از دین اسلام اگاهی داشتند و مبارزه درست را در کار و زندگی خود در نظر گرفته بودند همراه شده بودند.

مهدویت قلابی و حقیقی

این کارشناس سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح تفاوت ها و برداشت های مختلف از مهدویت پرداخت و اظهار داشت: مهدویت دو نوع است و مهم‌ترین مهدویتی که در حال حاضر مطرح شده است می‌توان از آن به عنوان مهدویت قلابی یاد کرد زیرا این گروه از افرادی که در مهدویت قلابی فعال هستند از واقعیت فرار کرده و همچنان منتظر حضرت مهدی (عج) هستند و معتقدند که خود حضرت مهدی (عج) جهان را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: در حالی که گروه دوم که مهدویت واقعی هستند و در انقلاب و دفاع مقدس از جان خود گذشتند معتقدند که باید در مسیر اسلام درست گام برداشت تا شرایط برای ظهور امام زمان فراهم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مهدویت‌های حقیقی همان متفکرین انقلاب اسلامی هستند و متاسفانه در زمان انقلاب و دفاع مقدس افرادی که جزو مهدویت قلابی هستند این متفکرین انقلاب اسلامی را متهم کرده و مسخره می‌کردند.

وی با بیان این که حرف و نگاه  حضرت مهدی(عج)  نجات‌بخش جهان خواهد بود و می‌تواند حکومت‌های جهان را سرنگون کرده و وضعیت رسانه‌ها و جهت‌گیری‌ آنها در کنار اصلاح عمل و عدل در جامعه را به شکل بهتری ادامه دهد، اظهار داشت: بدون مبارزه نمی‌توان عدالت را ایجاد کرد و همه انبیا نیز در فضای شکنجه و مسخره‌شدن مبارزه خود را ادامه دادند تا عدالت ایجاد شود.

وی درادامه تعریف مهدویت قلابی و حقیقی گفت: مهدویان قلابی به مردم تهمت می‌زنند دروغ می‌گویند و مال حرام می‌خورند و مهدویان حقیقی آنهایی هستند که در جبهه و انقلاب قبل از هر عملیاتی زیارت و روضه می‌خوانند و جان خود را بی‌ادعا برای دفاع از سرزمین خود گذاشتند و این افراد کسانی جز شهدا نیستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 13