آیت ‌الله مکارم شیرازی : شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین حسینی دنیا را متحیر کرده است/ نسبت به بروز انحرافات در عزاداری ها نگرانیم

آیت الله مکارم شیرازی
 
حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی در آستانه اربعین حسینی، شکوه و عظمت راهپیمایی میلیونی عزادارانی که به سمت کربلای معلی در حرکت هستند را بی نظیر خواند و گفت: مراقب باشیم مبادا کسانی با بدعت ها و برنامه های نادرست خود این عظمت و شکوه را زیر سؤال ببرند.

 

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت ‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) به بیان اهمیت تبلیغ دین پرداخت.
 
حضرت آیت الله مکارم ‌شیرازی که در جلسه درس خارج فقه خود و در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم سخن می گفت، تاکید کرد: حضرت در این حدیث تاکید می فرمایند کسی که بابی از علم را فرا بگیرد تا اسلام را زنده کند، بین او و انبیای الهی در بهشت تنها یک درجه تفاوت است.
 
این مرجع تقلید بیان کرد: این حدیث مطالب بسیاری به ما می آموزد، اسلام گاهی در معرض خطر قرار می گیرد و چون حیات آن به خطر می افتد عالمان دین باید قیام کنند و با علم خود به نجات اسلام بپردازند.
 
 فعالیت و شبهه پراکنی هزاران سایت و شبکه بر علیه اسلام
حضرت آیت الله مکارم ‌شیرازی با بیان این که امروز اسلام از داخل و خارج در معرض خطر است، تصریح کرد: در کدام زمان این همه شبکه ها، ماهواره ها، رسانه ها و فضاهای مجازی این گونه بر ضد اسلام فعالیت و تبلیغ می کردند؟ در حال حاضر شب و روز هزاران رسانه و سایت بر ضد اسلام تبلیغ می کنند و در چنین شرایطی باید بدانیم ما هم وظایفی داریم.
 
وی تاکید کرد: اسلام این ظرفیت را دارد که با تبلیغ معارفش در هر زمانی زنده باشد، اما مدافعان و مبلغانی می خواهد که بتوانند در هر زمانی اسلام را احیا کنند.
 
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: امروز اسلام اعم از اصول و فروع دین و اخلاق در معرض خطر است، در چنین شرایطی علما، فضلا و افرادی که توان دارند به تبلیغ بروند باید در احیای دین بکوشند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: برخی می گویند با توجه به حجم زیاد تبلیغات دشمن، تاثیر چندانی ندارد، اما ما معتقدیم تاثیر درجاتی دارد و روایات دینی تاکید می کند که اگر بدعت ظاهر شد بر علمای دین واجب است که علم شان را ظاهر کنند و به دفاع از دین بپردازند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآورشد: البته ما معتقدیم امروز گوش شنوا برای شنیدن اسلام و معارف غنی آن فراوان است، بر فرض که این گونه نباشد باید سکوت را شکست و جواب شبهات را داد.
 
هشدار نسبت به بروز انحرافات در عزاداری ها
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به بروز انحرافات در عزاداری ها هشدار داد و بیان کرد: برخی بدعت ها به عزاداری امام حسین(ع) نیز سرایت کرده است؛ از این رو باید عزاداری ها را به همان شکل سنتی و اصیل حفظ کرد.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود شکوه راهپیمایی اربعین حسینی زائران اباعبدالله(ع) را مورد توجه قرار داد و با بی نظیر خواندن آن یادآورشد: سوگواران حضرت سیدالشهدا از نجف و دیگر نقاط با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را بپا کرده اند و باید این را حفظ کرد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: مراقب باشیم مبادا کسانی با بدعت ها و برنامه های نادرست خود این عظمت و شکوه را زیر سؤال ببرند، عزای امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است که بسیار می توان از آن استفاده کرد؛ ما به چنین سرمایه ای افتخار می کنیم و معتقدیم باید با تمام وجود از این سرمایه غنی حراست و پاسداری کرد. 





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 11