آموزش قرآن به فرزندان از حقوق والدین است

قرآن کریم

مؤسس مرکز قرآنی مهدی یاوران با اشاره به این که فرزندان ما همواره در طول زندگی باید با کلام الله مأنوس باشند، گفت: فرزندان حقوق متعددی بر عهده پدر و مادر دارند، که آموزش قرآن به آن ها از جمله آن امور است.

حجت الاسلام عزیزی، استاد حوزه و دانشگاه، در همایش جوانه های حسینی که به همت مؤسسه قرآنی مهدی یاوران(وابسته به مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد)، در سالن مهندس مشکی برگزار شد، به جایگاه زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: هر چه در روز اربعین، عرفه و عاشورا به زائرین امام حسین(ع) عطا می شود، بالاتر از آن به زائران امام رضا(ع) تعلق می گیرد.

وی زیارت حضرت رضا(ع) را افضل و برتر از زیارت سیدالشهدا (ع) دانست و افزود: فردی از امام جواد(ع) سؤال کرد ما قصد زیارت داریم، آیا به زیارت پدرتان برویم یا به زیارت جدتان امام حسین(ع) برویم؟ امام جواد(ع) فرمودند:«زیارت پدرم بالاتر از زیارت سید الشهدا است.»

حجت الاسلام عزیزی اظهار کرد: قدر ولی نعمتمان؛ حضرت رضا(ع) را بدانید؛ چرا که در روز قیامت که تمام زائران حضور دارند و زائران امام رضا(ع) از دیگر زائران بالاتر هستند و اجر و مزدی به زائران امام رضا(ع) داده می شود، که به زائران دیگر داده نمی شود.

وی با اشاره به این که فرزندان ما همواره در طول زندگی خود باید با کلام الله مأنوس باشند، ابراز کرد: متأسفانه ما خلأ جدی در حوزه قرآن داریم؛ تمام مؤسساتی که در سطح کشور در زمینه قرآنی فعالیت می کنند، برای قبل از دبستان کودکان برنامه ریزی می کنند و برای بعد از آن برنامه ای طراحی نکردند.  

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: ائمه معصومین(ع) می فرمایند: « زَیّنوا مَجالسکم وَ بُیوتکم بِتلاوه القُرآن، مجالس و خانه های خود را با تلاوت قرآن زینت ببخشید»،  از این رو مؤسسه قرآنی مهدی یاوران بر آن است تا فرزندان شما با قرآن ناطق که همه ائمه اطهار(ع) هستند و همچنین با قرآن صامت که همان کلام الله ارتباطی مستمر داشته باشند.

مؤسس مرکز قرآنی مهدی یاوران گفت: فرزندان حقوق متعددی بر عهده پدر و مادر دارند، که آموزش قرآن به آن ها از جمله آن امور است، پدر و مادران فرزندان خود را تشویق به تلاوت قرآن کنند، از این رو از کودکان خود بخواهند زمانی که در جمع خانواده هستند، سوره ای را تلاوت کنند؛ که در نتیجه آن هم فرزندان تشویق می شوند و هم عملکرد آموزشی مؤسسه تقویت می شود.  

گفتنی است، دراین همایش کودکان مهد قرآنی مؤسسه مهدی یاوران  به اجرای سرود، نماهنگ و دو نمایشنامه پرداختند؛ سرودها در مدح ائمه اطهار(ع) برگزار شد و نمایشنامه ها نیز شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه های شام و بازگشت اهل بیت(ع) را به تصویر کشیدند.

 

 

 

 

 

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9