توصیه‌های مهم یک مرجع تقلید درباره سلامت جامعه/ ورزش روزانه را ترک نمی کنم

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که اراده و کار واحد سبب پیشرفت می‌شود، خواستار همکاری بخش‌های مختلف سلامت کشور برای رفع نیازهای مردم شد و گفت: اراده‌های مختلف تفرقه ایجاد می‌کند، اجتماع امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور تلاش در جهت تأمین سلامت مردم را امری مقدس و مهم دانست، گفت: تاکنون در امر تأمین سلامت مردم به این میزان اقدام نشده بود و عنایت خدا سبب برداشتن چنین گام‌های مؤثری شده است.

وی افزود: سلامت و نشاط در زندگی انسان‌ها و توجه به افراد محروم بسیار مهم است، امام راحل نیز تأکید می‌کردند به افرادی که در فقر و محرومیت به سر می‌برند باید عنایت بیشتری شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که اسلام نسبت به امر سلامت و طب توجه ویژه‌ای دارد، بیان داشت: رعایت وظایف اسلامی در سلامت روح و جسم افراد تأثیر بسیاری دارد؛ چرا که روح و جسم با هم در ارتباط هستند، اکنون در عربستان و آفریقا تعداد زیادی از افراد گرفتار بیماری‌ ابولا شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای نمونه کم غذا خوردن در امر سلامت بسیار مؤثر است، بنده معتقدم ۵۰ درصد دواها کم خوردن و نخوردن برخی از غذاها است، نسبت به کم خوری باید فرهنگ سازی شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ورزش را از عوامل بسیار مؤثر در امر سلامت عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه در کشور تاکنون اقدامات بسیار وسیع و خوبی صورت گرفته است، ولی باید نسبت به ورزش توجه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که در صورت امکان ورزش همگانی در کشور ترویج شود؛ چرا که بسیاری از بیماری‌ها به وسیله ورزش از فرد دور می‌شود؛ بنده خودم این موضوع را تجربه کرده و حتی یک روز آن را ترک نکرده‌ام، سالی نیز یک قرص نمی‌خورم و اکنون نشاط ۵۰ سال گذشته را دارم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که حاضر هستم با جوانان مسابقه کوهپیمایی بدهم، خاطرنشان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به ورزش اهتمام ویژه‌ای داشته و دارند؛ امام(ره) بسیار شاداب و سر حال بودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که اراده و کار واحد سبب پیشرفت می‌شود، خواستار همکاری بخش‌های مختلف سلامت کشور برای رفع نیازهای مردم شد و گفت: اراده‌های مختلف تفرقه ایجاد می‌کند، تجمیع امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز انوشیروان محسنی بندپی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای مبارزه با اعتیاد خبر داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 16