شعار اسلام مکتب عقلانیت، وحدت و رحمت برای تبلیغ

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان شعار اسلام مکتب عقلانیت، وحدت و رحمت را منتخب نخبگان و اعضای اتاق فکر تبلیغ دانست و محورها و موضوعات تبلیغی دهه آخر صفر را از سوی اتاق فکر تبلیغ بیان کرد.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان، پیرامون طرح شعار محوری تبلیغ در دهه آخر ماه صفر از سوی اتاق فکر تبلیغ، بیان داشت: شعار اسلام مکتب عقلانیت، وحدت و رحمت با همفکری اعضای اتاق فکر تبلیغ با توجه به اوضاع سیاسی اجتماعی روز کشور، تحولات منطقه ای و دنیا و ضرورت تبلیغ دین مبین اسلام انتخاب شد.

وی افزود: اتاق فکر تبلیغ از وعاظ گرانمایه و مبلغان ارجمند خواهشمند است در جهت نشر معارف دینی با توجه به این شعار وحول سه محور مهم، که در راستای مقابله با تحجر گرایی، شور فاقد معرفت، تکفیر، تفرقه، خشونت گرایی، جدایی از ثقلین، محجوریت معارف ناب قرآنی و اهل بیت(ع)، و غیره است تلاش کنند تا اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ غنی شیعه را به تشنگان معارف حقه بیش از پیش معرفی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان بیان داشت: موضوعات پیشنهادی برای تبلیغ در راستای شعار مذکور جهت ایام تبلیغی آخر صفر، نیز از سوی اتاق فکر اعلام شده که مبلغان محترم با توجه به نیازهای فردی و اجتماعی مردم محل تبلیغ و مخاطب خود، موضوعات را انتخاب و ارائه دهند.

وی افزود: در چهار محور قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، امامت و نیز سبک زندگی اسلامی، موضوعاتی به تناسب مطرح شده که مورد نیاز و ابتلای عموم جامعه می باشد که طرح آن از سوی مبلغان بسیار نیک و پسندیده است.

حجت الاسلام مشیری در محور قرآن کریم موضوعاتی با عنوان، نقش قرآن کریم در هدایت بشر و حل معضلات امروز جوامع بشری، ضرورت محوریت یافتن قرآن کریم در زندگی بشر و ترویج سبک زندگی قرآنی، آسیب های اجتماعی و ریشه ها و درمان آن از منظر قرآن کریم، دیدگاه اندیشمندان غیر مسلمان نسبت به قرآن کریم و اهمیت وحدت در قرآن و روایات را بیان کرد.

وی ادامه داد: قرآن کریم عامل وحدت و نجات امت اسلامی، جایگاه جهاد و حقوق بشر در اسلام، خشونت از منظر اسلام، عقلانیت در قرآن و سیره نبوی و ائمه هدی(ع)، پیامبر(ص) وائمه(ع) از نگاه قرآن کریم، شناخت جریانهای تکفیری(معرفی جریانهای تکفیری)، امر به معروف و نهی از منکر، وفای بعهد و دشمن شناسی از دیگر عناوین محور نخست است.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان موضوعات محور پیامبر اکرم(ص) را چنین بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) رحمت الهی برای اهل عالم، پیامبر اکرم(ص) برترین الگو(اعم از دوران کودکی، جوانی، میانسالی، تجرد و تاهل وغیره)، اخلاق و سیره نبوی در تربیت فرزندان و رفتار با خانواده، سیره نبوی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و سیره نبوی در مقابله با منکرات (بی عفتی و بی حیایی و بی غیرتی وغیره) در جامعه.

وی دیدگاه اندیشمندان غیر مسلمان نسبت به پیامبر اکرم(ص)، تبیین شخصیت پیامبر(ص) و پیامبر(ص) از نگاه ائمه(ع) و حضرت امیر(ع) را از موضوعات این محور دانست.

حجت الاسلام مشیری در محور امامت، موضوعاتی همچون موانع همراهی با اهل بیت(ع) (دوری از قرآن، لقمه حرام، بی توجهی به حق و دعوت انبیای الهی، عدم تعقل و تفکر، بی انصافی و دوری از عدالت در رفتار)، صلح امام مجتبی و نرمشی قهرمانانه، امام مجتبی(ع) از نگاه پیامبر(ص) و ائمه (ع)، امام رضا (ع) از نگاه پیامبر(ص) و ائمه (ع)، ترویج فرهنگ مهدویت و پاسخ به شبهات مهدویت و معرفی امامت بعنوان عامل نجات بشریت و رشد بشری را بیان کرد.

وی ادامه داد: غربتهای فکری و روشی و رفتاری امامان(ع) در میان جامعه امروز، کلمات حیا، حجاب، عفت، غیرت و عزت در سیره امامان (ع)، انتظارات امام عصر(عج) از شیعیان امروز، ترویج محبت اهل بیت (ع) در میان اهل جهان و سایر مسلمانان، فلسفه عزاداری و آثار فردی و اجتماعی آن، بصیرت در عزاداری، انتظارات اهل بیت(ع)از شیعیان و مسلمان کیست؟ شیعه کیست؟ را از دیگرموضوعات محور امامت دانست.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان در پایان محور چهارم را سبک زندگی اسلامی ابراز داشت و موضوعات آن را، تربیت دینی فرزندان، اقتصاد و معیشت (رزق حلال،پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و تفاخر، انفاق، قرض الحسنه ، وغیره)، حیا، حجاب و عفت برای بانوان و دختران و غیرت و عفت برای مردان و پسران، حقوق والدین، همسر، فرزند، همسایه، ودیگران و نیز ضرورت تکثیر نسل و جلوگیری از پیر شدن جامعه اسلامی ایران بیان کرد.

وی ادامه داد: طرح چند سؤال درباره آسیب های سبک زندگی کنونی و ارائه راهکارهای عملیاتی مانند موضوع خانواده، مصرف گرایی، وظایف مردم در برابر اقتصاد مقاومتی مانند مصرف کالای داخلی و اصلاح شیوه مصرف، سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری، مدیریت جهادی و شاخص‌های آن، جامعه اخلاقی فضایل و رذایل و نیز دغدغه های فرهنگی حضرت آقا نسبت به مشهد از موضوعات محور آخر است.

وی افزود: رواج بی عفتی هدف شیطان، الگوهای حیات طیبه، خدا باوری و برکات انس با خدا، خدمات حوزه و روحانیت به جوامع بشری، عزم ملی و تاثیر آن بر عزت جامعه اسلامی و بایسته های جامعه فرهنگ مدار از دیگر موضوعات محور سبک زندگی اسلامی بشمار می آید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 3 =