سخنان مهم آیت‌الله سیستانی درباره مسائل منطقه، تروریسم و تحولات عراق

تصویر آیت الله سیستانی و لاریجانی
 رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.


به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۲ دیماه‌‌) پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: سعادتی بود که خدمت آیت الله سیستانی برسیم و با جویا شدن نظرات ایشان در خصوص مسائل مختلف، از این نظرات بهره‌مند شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده و آیت‌الله سیستانی درباره مسائل مختلف از جمله موضوع تروریست‌ها در منطقه سوریه، عراق و دیگر نقاط، صحبت کردیم.
وی تاکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.
دکتر لاریجانی همچنین گفت: در دیدار با آیت‌الله سیستانی گزارشی از سفرهای لبنان و سوریه خدمت ایشان عرض کردم و درباره تلاش‌هایی که ایران برای حل مشکلات عراق دارد، توضیحاتی دادم.
رئیس مجلس افزود: گسترش روابط تجاری با عراق یکی از اقداماتی است که ایران آن را پیگیری می‌کند و این مسئله را نیز خدمت ایشان گفتیم.
وی تصریح کرد: ایشان راهنمایی‌های موثری داشتند؛ البته ما هر بار که خدمت ایشان مشرف می‌شویم، ایشان نظرات خردمندانه دقیقی را مطرح و ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم.
دکتر لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.
رئیس مجلس ادامه داد: انشاالله تدابیر ایشان را دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات آتی با مسئولان عراقی پیگیر این مسئله هستیم و از خداوند برای ایشان عمر با عزت طلب داریم زیرا وجود ایشان برای همه مسلمانان مخصوصاً مردم عراق پر برکت است.
وی افزود: آیت الله سیستانی نیز خواستار انجام تلاش‌های موثری برای ایجاد فضای امن برای مردم منطقه بودند و نگاه دقیقی به مسائل منطقه داشتند.
دکتر لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احتمال تجزیه عراق، گفت: بحث مربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است.
رئیس مجلس ادامه داد: ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما از تلاش‌هایمان در این راستا کم نمی‌کنیم.
وی همچنین در خصوص موضوع کاهش قیمت نفت، گفت: این کاهش قیمت یک اقدام توطئه آمیز بود.
دکتر لاریجانی در پایان‌ خاطرنشان کرد: ایران بدلیل داشتن تولیدات متنوع و صادرات گوناگون غیر نفتی شرایطش به گونه دیگری است؛ البته قطعا در همکاری‌های ۲ جانبه پیگیر کاهش مشکلات عراق هستیم.

دیدار رییس مجلس با آیت الله حکیم

دکتر علی لاریجانی همچنین در جریان سفر خود به عراق با آیت الله سید سعید حکیم مرجع عالی قدر شیعه دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای عراق گفت‌وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه همچنین با حضور در دفتر آیت‌الله محمد اسحاق فیاض در شهر نجف با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند. 

در ادامه دکتر علی لاریجانی با آیت‌الله بشیر نجفی از مراجع تقلید در شهر نجف دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است در ادامه با مقامات عراقی دیدار و گفت وگو کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 2 =