برای غلبه بر مشکلات، جمعیت کشور باید افزایش یابد


 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم افزایش جمعیت کشور به منظور غلبه بر مشکلات، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته گرفتار شعار غلطی شدیم و امروز برای تغییر دادن این مساله با مشکلاتی مواجه هستیم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز یکشنبه در دیدار رییس سازمان بهزیستی، وظایف و ماموریت های این سازمان را مهم ارزیابی و توصیه های مهمی خطاب به مدیران و دست اندرکاران این سازمان ارائه کرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از افرادی که بنا به دلایل مختلف در معرض آسیب های مختلف اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: تحقق این مساله سبب می شود که جلوی بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی گرفته شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: نقش نهادها و سازمان هایی همچون بهزیستی زمانی روشن می شود که اجازه ندهیم حتی یک نفر در جامعه دچار آسیب شود؛ چراکه در صورت کم توجهی به این مساله ممکن است گرفتار معضلاتی شویم و مجبور باشیم برای رفع آن هزینه های زیادی را بپردازیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود منابع و نیروی انسانی را مهم ترین سرمایه کشور دانست و بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از این منابع تاکید کرد.

وی همچنین طلاق را از معضلات اجتماعی کشور خواند و با تاکید بر این که سازمان بهزیستی باید پیشگیری از وقوع این مساله را یکی از وظایف اصلی خود بداند، یادآورشد: طلاق مشکلات زیادی را برای خانواده ها، فرزندان و به تبع آن برای جامعه و کشور ایجاد می کند.

این مرجع تقلید با ناکافی توصیف کردن بودجه های دولتی برای رفع تمام مشکلات جامعه، تاکید کرد که باید خیران نیک اندیش را به سمت کارهای نیکی که معمولا افراد کمتر سراغ آن می روند هدایت کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار افزایش جمعیت کشور برای غلبه بر مشکلات شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته جامعه را گرفتار شعار غلط و نادرست «فرزند کمتر زندگی بهتر» کردیم و همه جا برای این شعار تبلیغ و فرهنگ سازی کردیم، اما اکنون متوجه می شویم که این مساله اشتباه بوده و با توجه به رایج شدن این موضوع، برای تغییر دادن آن با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.

این مرجع تقلید در پایان ضمن دعا برای موفقیت دست اندرکاران سازمان بهزیستی در ماموریت ها و وظایف محوله، توصیه های مهمی خطاب به آنان ارائه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 11