دشمن می‌خواهد در فضای تعاملی نظام را زمین‌گیر کند/ به ظریف گفتم دعوای غرب با ایران فراتر از مسائل هسته ای است

حجت الاسلام پژمان فر

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان اسلام توان مقابله با نظام اسلامی را ندارند و با مانع تراشی و ارائه پیشنهاد برای تعامل در صدد کنترل سرعت پیشرفت جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در آخرین شب مراسم دهه آخر صفر که در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با بیان این‌که خداوند شریعت را برای سعادت انسان در دنیا قرار داده است، گفت: در امتداد سعادت در دنیا، سعادت آخرت نیز برای انسان تأمین می‌شود.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ با طرح این سؤال که آیا کارکرد دین کارکرد حداقلی است یا حداکثری، اظهار کرد: برخی دین را یک جریان حداقلی می‌دانند و معتقدند که دین امری است که به برخی از امور زندگی انسان می‌پردازد، تکالیفی برای انسان ایجاد می‌کند و برای بقیه عمر انسان برنامه‌ای ارائه نکرده است.

دین برای همه امور انسان برنامه دارد

حجت‌الاسلام پژمان فر بابیان این‌که در مقابل این نگاه، نگاهی وجود دارد که خلاف این نظر را صادق می‌داند، ابراز داشت: در مقابل این نگاه، نگاه دیگری است که می‌گوید دین برای همه امور انسان برنامه دارد، امور شخصی، اجتماعی و همه آنچه انسان در دنیا با آن مواجه است؛ نگاه اهل‌بیت (ع) به‌طور اساسی همین نگاه است که دین برای همه امور دنیایی آمده است.

عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این‌که اگر امروز بشر دچار بحران‌های متفاوت شده به‌واسطه فاصله ای است که از دین پیداکرده، خاطرنشان کرد: در نگاه اول، آنان می‌گویند دین یک امر مربوط به حوزه آخرت است که به دنیای انسان کاری ندارد، می‌گویند نماز بخوانید و حج به‌جا بیاورید زیرا در این نگاه، دین یک امر نسیه است اما در نگاه دوم، دین امری است که آمده دنیای انسان را بسازد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، دین را مجموعه‌ای از اخلاقیات، عقاید و احکام دانست که مربوط به دنیا است و بیان داشت: فضائل و رذایل اخلاقی اموری است که نتیجه آن در دنیا نمود پیدا می‌کند همچون دروغ که اثر وضعی آن، سلب اعتماد است، تهمت، سوءظن ایجاد می‌کند و دنیا را برهم می‌زند همان‌طور که فضائل اخلاقی دنیای انسان را آباد می‌کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ به بعد عقیدتی دین اشاره کرد و گفت: بخشی از دین نیز عقاید است که این نیز مربوط به دنیا است؛ اثر عقیده نیز در ابتدا در دنیا مشخص می شود احکام نیز به همین‌گونه است، چرا می‌گویند ربا حرام است؟ آثار اولیه ربا در همین دنیا است که باعث بی‌عدالتی و ظلم به مردم می‌شود، در عبادیات نیز همین‌طور است، نماز نیز آثار دنیایی دارد که می‌فرمایند: «ان الصلاه تنها عن الفحشاء والمنکر».

 

مشکلات امروز بشر به‌واسطه فاصله گرفتن آنان از دین است

حجت‌الاسلام پژمان فر با تأکید بر این‌که پیامبران برای فتح فرهنگی مبعوث شده‌اند، تصریح کرد: اعتقادات پیامبر و باورها و مطالبی که پیامبر در قالب معارف و آیات الهی بیان کرده، فاتح دنیا بوده است همان‌طور که امروز معتقدیم اگر بشر دچار گرفتاری‌های متعدد است به‌واسطه فاصله‌ای است که از دین گرفته، نجات بشر در مسیر آشنایی او با دین آشنا است.

عضو اتاق فکر تبلیغ به اقبال مردم در ابتدا به سوی اسلام اشاره کرد و بیان داشت: با نگاهی به توسعه اسلام می‌بینیم که آنان به دنبال گم‌شده‌ای بودند، گمشده خود را در معارف اسلامی دیدند و به اسلام گرایش پیدا کردند اما وقتی حکومت اسلامی به دست نااهلان افتاد، دیگر گمشده خود را در رهبری آنان ندیدند و علت تضعیف اسلام در آن دوران نیز به همین دلیل بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی، رمز موفقیت انقلاب اسلامی را در معرفی گمشده مردم عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی امروز در حال معرفی گم‏شده بشر است؛ دنیا به این نقطه رسیده بود که گمشده خود را یا باید در مبنای غرب و یا در مبنای شرق پیدا می‏کرد اما در مقابل، انقلاب این مردم را  الهی کرد و مردم فوج فوج به سمت آن حرکت کردند.

دعوای دشمن بر سر تفکر و اندیشه ماست

وی به حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس اشاره کرد و گفت: در آن زمان هنوز ذخایر غنی‌شده ما از بین نرفته بود که در جلسه‌ای غیرعلنی به ایشان گفتم: «آقای ظریف فرض کنیم تمام ذخایر ما، دانشمندان و توانایی ما را از بین بردند، آیا این دعوا تمام می‌شود؟ دعوای ما بر سر فکر و اندیشه است، مشکل آنان بر سر این است که این تفکر دنیا را در مسیر دیگری قرار می‌دهد، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «امروز دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد».

حجت‌الاسلام پژمان فر مشکل دشمن را قرارگیری مردم در معرض انتخاب خدا، دین و الهیات دانست و اظهار داشت: امروز آن اسلامی که از ناحیه عربستان مطرح‌شده و امام درباره آن فرمودند: «اسلام آمریکایی و اسلام ناکارآمد»، امروز احساس خطر می‌کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: در جلسه خاندان سلطنتی بن سلطان گفته شد: «شما هرچه در توان دارید در تقابل این جریان فکری بایستید، آنان نه‌تنها موقعیت‌هایی که ما پای محکمی در آن داشتیم از ما گرفتند بلکه اگر در مقابل آنان ایستادگی نکنید عربستان را نیز می‌گیرند»؛ چرا امروز یمن از دست آنان خارج شد؟ آنان امروز نگران این جریان فکری هستند که مردم را به خود جذب کرده، دین، این توانایی و کارآمدی را دارد که تمام مسائل بشر را اداره کند.

وظیفه تحقیق، تولید و نشر دین به عهده حوزه‌های علمیه است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به واگذاری تکلیف تبیین دین برای مردم از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان به حوزه‌های علمیه و کسانی که تکلیف به عهده‌دارند فرمودند که این موضوع را تحقیق و تولید کنید و با توجه به ذائقه‌هایی که در مردم وجود دارد به آنان ارائه کنید.

وی ادامه داد: ما اگر می‌گوییم اقتصاد بدون ربا، باید بگوییم که چطور این امر امکان‌پذیر است، اگر می‌گوییم نظام ارباب‌و رعیتی را نمی‌پذیریم، باید مدلی از نظام الهی برای مردم ارائه کنیم، دین این توانایی و قدرت را دارد و امروز توپ در میدان حوزه‌های علمیه، متدینین و دانشگاه‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام پژمان فر با بیان این‌که ما در هر نقطه‌ای که ضربه می‌خوریم به‌واسطه فاصله ای است که از دین گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: دشمن نیز از این راه وارد شده و سبک زندگی ما را که نظام ارزشمندی در حوزه فردی و خانوادگی داشتیم برهم زده است.

 

دشمن می‌خواهد در فضای تعاملی ما را زمین‌گیر کند

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: امروز دشمن نمی‌تواند با ما مقابله نظامی داشته باشد زیرا آن روز که دستمان خالی بود در مقابل آنان ایستادیم، امروز تلاش آنان گرفتن این باورها است تا بتواند در فضای تعاملی ما را زمین‌گیر کند اما ما  مطمئن هستیم نظام اسلامی راه جدیدی ایجاد کرده که آثار و برکات آن را در دنیا شاهد خواهیم بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نیز زمانی که شهرهای ما را اشغال کرده بودند به ما گفتند بیاید پای میز مذاکره تا مشکل شما را حل کنیم اما امام فرمودند: «ما موضوع جنگ را در میدان جنگ حل می‌کنیم»، امروز نیز ما در حال بازی خوردن هستیم و الا پشت میز مذاکره نه چیزی گیر ما آمده و نه خواهد آمد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 10