برای جریان غدیر همانند عاشورا فرهنگ سازی شود/ آل سعود از کثیف ترین حکومت ها است

آیت الله فیض گیلانی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همانطور که مردم زمانی که به عاشورا می رسند احساس می کنند که باید به خاندان اهل بیت(ع) ابراز احساسات، همدردی و ادب کنند نسبت به جانشینی امام علی(ع) و جریان غدیر باید تلاش شود که این فرهنگ نیز به خوبی در تمام جامعه حاکم شود.

آیت الله محمد علی فیض گیلانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: همانگونه که با استناد به فرمایشات اهل بیت(ع) جریان عاشورا در کشور جا افتاده و دهه عاشورا گرفته می شود مسأله جانشینی امام علی(ع) باید در شهرهای کشور جا بیفتد.

وی افزود: همانطور که مردم زمانی که به عاشورا می رسند احساس می کنند که باید به خاندان اهل بیت(ع) ابراز احساسات، همدردی و ادب کنند نسبت به جانشینی امام علی(ع) و جریان غدیر باید تلاش شود که این فرهنگ نیز به خوبی در تمام جامعه حاکم شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جریان و مسأله غدیر موضوعی مهم در جهان تشیع است، اظهار داشت: این عید بزرگ را همه باید گرامی بدارند و خیرات و جشن های خود را در عید غدیر که عید الله الاکبر است انجام دهند و به ساحت مقدس اهل بیت(ع) عرض ادب کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه جریان غدیر و این عید بزرگ اسلام هنوز در جامعه به خوبی جا نیفتاده است، همه مردم در عاشورا می دانند که ایام حزن و ماتم است از همین رو به یکدیگر تسلیت گفته و مجالس عزا برپا می شود اما چنین احساسی هنوز به صورت کامل در جامعه نسبت به غدیر دیده نمی شود.

آیت الله فیض گیلانی با بیان این که آل سعود یکی از کثیف ترین حکومت های جهانی است، ابراز داشت: این افراد جشن عروسی خود را در روز عاشورا برگزار می کنند تا دشمنی خود را نسبت به اهل بیت(ع) نشان دهند، افراد وهابی با بدترین صفات اهل بیت(ع) را خطاب می کنند.

وی عنوان کرد: از رییس فتوای عربستان سعودی سؤال کردند که نظرت درباره حسین بن علی(ع) چیست که این شخص نسبتی بی ادبانه به حضرت می دهد و می گوید امام حسین(ع) با خلیفه زمان خود که مردم او را پذیرفته بودند مخالفت کرده که این سخنان کاملا نادرست است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن جنایات عربستان در یمن خاطرنشان کرد: رژیم سعودی از رییس جمهور ظالم یمنی که استعفا داده حمایت می کند و درصدد بازگرداندن آن شخص است چون آن فرد منافع او را تأمین می کند؛ این وهابیان برای تأمین منافع خود تا کنون هزاران بی گناه را به خاک و خون کشیده اند.

وی اضافه کرد: شیعیان باید برای اعلام و اظهار دشمنی با آل سعود و وهابیت مسأله غدیر را به صورت فراگیر جا بیندازند و در این مسیر فرهنگ سازی کنند، دولت نیز باید از این مسأله حمایت کرده و آن را به صورت فرهنگ عمومی در آورد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 5