ضرورت اهتمام و احساس مسؤولیت بیشتر حوزه‌های علمیه در تربیت طلاب

آیت الله مهدی مروارید
آیت الله مروارید گفت: تربیت طلاب متوقف است در این که حوزه های علمیه با انگیزه بیشتر و احساس مسؤولیت و برنامه بهتری فعالیت کنند تا افرادی همچون مرحوم آیت الله خزعلی تربیت شوند.

آیت‌الله مهدی مروارید با تأکید بر نقش حوزه های علمیه در تربیت فرهیختگان و عالمان ارزشمند دینی، اظهار کرد: تربیت طلاب متوقف است در این که حوزه های علمیه با انگیزه بیشتر و احساس مسؤولیت و برنامه بهتری فعالیت کنند تا افرادی همچون مرحوم آیت الله خزعلی  تربیت شوند.

وی با اشاره به وجود طلاب توانمند جوان در مدارس علمیه، افزود: امروز در حوزه های علمیه طلاب جوانی وجود دارند که آثار رشد و ترقی در آن ها  به لحاظ اخلاقی و نیز از جهت تقوایی و اخلاصی مشهود است ولی شکوفایی و حصول نتیجه آن ها به تدبیر و برنامه ریزی بهتر در حوزه نیاز دارد و  این که جلسات بیشتری برای تربیت طلاب در امور اخلاقی و ایجاد انگیزه در راه تعلیم وتعلّم فراهم شود.

آیت الله مروارید به برخی از ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله خزعلی اشاره و بیان کرد: احساس مسؤولیت، تقوا، اخلاص، علم کامل و احاطه به قرآن و احادیث از جمله این خصلت ها بودند و همین تسلط کامل سبب تأثیر گذاری و تمایز منبرهای ایشان در زمان خود بوده است.

استاد سطح خارج حوزه علمیه مشهد با بیان این که مرحوم آیت الله خزعلی نسبت به امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) توجه و علاقه فراوانی داشتند، افزود: این عالم ربانی اوایل طلبگی خود را در مشهد گذراندند واز حضور بزرگانی مثل مرحوم حاج مجتبی قزوینی استفاده کردند و نیز با علمای بزرگ مشهد مثل مرحوم آیت الله مروارید، آیت الله مهدی اصفهانی مأنوس بودند  و تأثیرات اخلاقی ایشان حاصل اثرات این شخصیت های ارزشمند بود؛ امیدواریم که جانشین مناسب و  عالمان فرهیخته ای در حوزه های علمیه به جای این عالم فرزانه تربیت شوند هر چند که آثار فقدان ایشان تا همیشه در حوزه ها باقی می ماند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 5 =