فتوای عجیب مفتی سعودی:تحلیل ورزش و هنر حرام است!

فتوای عجیب مفتی سعودی مبنی بر حرام بودن کار به عنوان تحلیلگر ورزشی، موجی از واکنشها را در پی داشت.

پس از سؤال یکی از کاربران پایگاه اینترنتی ” اسلام، پرسش و پاسخ،” شیخ محمد صالح منجد شیخ سعودی سوری الاصل اعلام کرد به دلیل آنکه تحلیلگران ورزشی و هنری وقت خود را در راهی تلف می کنند که سودی ندارد، این کار حرام است.
در فتوای این شیخ سعودی همچنین آمده است: گناه تحلیلگر هنری از تحلیلگران ورزشی نیز بالاتر است؛ چرا که آنها به دنبال هنرمندان و رقاصه ها هستند. فتوای این شیخ سعودی درحالی مطرح می شود که وی کار به عنوان تحلیلگر نظامی، سیاسی و اقتصادی را مجاز دانسته است.
وی در فتوای خود آورده است: برای مسلمانان کار به عنوان تحلیلگر ورزشی و هنری حرام است؛ اما کار به عنوان تحلیلگر نظامی، سیاسی و اقتصادی منعی ندارد.
یکی از مربیان ورزشی عربستان در گفتگو با روزنامه الوطن، با ابراز شگفتی از فتوای این شیخ سعودی، خواستار ارائه منبع شرعی این فتوا شد. همچنین گروهی از کاربران توییتر با ایجاد هشتگی با عنوان ” فتوای تحریم تحلیل ورزشی،”  نسبت به این فتوا واکنش نشان داده و آن را مسخره کردند. یکی از کاربران توییتر با نام محمد گفته است: “به نظرم علت این فتواها این است که تحلیلگران ورزشی مبلغ بالاتری دریافتی دارند و شهرتشان بیشتر است.” یکی دیگر از کاربران نوشته است: تحلیل یعنی تفکر و ارزیابی، و تفکر نزد علمای سعودی طبعا حرام است.
یکی دیگر از کاربران به نام “عبید التمیمی نیز نوشته است: این فتوا مرا به یاد فتواهایی که درباره بلوتوث، عکس برداری، دوربین موبایل، رادیو و… انداخت که همگی حرام بودند.
کاربری دیگر هم نوشته: تحلیل ورزشی حرام است! این هم فتوای آخر الزمان است؛ دیگر چیزی نمانده که حرام نکنند.

فتوای جدید شیخ سعودی مبنی بر حرام بودن کار به عنوان تحلیلگر ورزشی و هنری، موجی از واکنشها را در پی داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 4 =