تا روحیه جهادی در کشور زنده است دشمنان راه به جایی نخواهند برد

حضرت آیت الله مکارم
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در جامعه بشری اگر جهاد از بین برود جامعه متلاشی خواهد شد، گفت: چیزی که انقلاب را زنده نگه داشته است همین روحیه جهاد در جامعه است و تا این روحیه است دشمنان هرچه تهدید کنند به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای حلقه‌های صالحین استان قم در مدرسه علمیه حضرت امیر المؤمنین(ع) قم، با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: از دیدار شما که در این حلقه‌ها فعالیت و با نشاط و شجاعت برای دفاع از نظام اسلامی تلاش می‌کنید بسیار خرسند هستم و روحیه جهادی شما را تحسین می‌کنم.

وی با تأکید بر ضرورت انس با نهج البلاغه به اهمیت جهاد در آموزه های دینی بویژه نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند« جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند برای اولیای مخصوصش گشوده است و هرکس جهاد را ترک کند خداوند لباس ذلت بر او می‌پوشاند» که همین سخن برای اهمیت جهاد کافی است.

این مرجع تقلید با بیان این که جهاد قانون حیات است، خاطرنشان کرد: هر موجود زنده برای حیات باید مشغول جهاد باشد زیرا در اطراف ما عوامل ضد حیات زیاد است و اگر بدن ما در حال جهاد نباشد میکروب‌ها تمام بدن مان را می‌گیرند.

وی بیماری ایدز را به خاطر از بین رفتن نیروی دفاعی بدن دانست و اظهار داشت: در جامعه بشری هم اگر جهاد از بین برود جامعه متلاشی خواهد شد و این شما بسیجیان هستید که بخشی از نیروی دفاعی جامعه هستید.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره فضیلت و اهمیت جهاد گفت: بسیجیان نیروهای جان برکف نظام هستند که برای دفاع از جامعه با تمام وجود آمادگی دارند و آن چیزی که انقلاب را زنده نگه داشته است همین روحیه جهاد در جامعه است و تا این روحیه است دشمنان هرچه تهدید کنند به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

وی با تأکید بر این که اگرچه دفاع مقدس تمام شده اما نباید روحیه جهادی تعطیل شود و جوانان باید این روحیه را حفظ کنند، افزود: جهاد شما بسیجیان باید هم در جنبه نظامی و هم در جنبه اعتقادی و علمی باشد و تا این جهاد اعتقادی نباشد جهاد نظامی کافی نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آنچه در جنگ تحمیلی باعث پیروزی رزمندگان ما شد، روحیه جهادی بود، گفت: نیروهای مبارز ما به دلیل اعتقاد قوی که داشتند مبارزه را ادامه دادند و بر دشمن بعثی پیروز شدند؛ این اعتقاد قوی با تعلیم و جهاد علمی ممکن می‌شود.

وی در پایان جوانان را به اقامه نماز اول وقت و احترام به والدین توصیه کرد و افزود: در زندگی از دوستان ناباب و شرکت در مجالس آلوده پرهیز کنید و در تحصیلات خود تلاش کنید تا نام بسیجی به عنوان فرد نمونه و دانشمند در جامعه مطرح شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 7 =