ارتقای قدرت سایبری کشور دغدغه مهم رهبر انقلاب

فیروزآبادی

دبیر جدید شورای عالی مجازی گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی توسعه‌ متمرکز، متوازن و برنامه‌ریزی شده، درون زا و برونگرا است، در آنچه ایشان ابلاغ فرمودند ارتقای جمهوری اسلامی به قدرت سایبری است که بدون توسعه امکان‌پذیر نیست.

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، در مراسم تودیع و معارفه دبیر جدید شورای عالی مجازی سید ابوالحسن فیروزآبادی که در سالن شهید قندی وزارت اطلاعات و ارتباطات برگزار شد، گفت: اقتصاد امروز مبتنی بر توسعه و رقابت فشرده مبتنی بر تکنولوژی است، فن‌آوری اطلاعات از جمله تکنولوژی‌های چندکاره است که تاریخ را عوض کرده است.

وی افزود: این تکنولوژی در بهره‌وری اقتصاد نقش دارد با توجه به مشکلات توسعه کشور یکی از راه‌حل‌ها افزایش بهره‌وری در کشور است که ما باید به عنوان الزام اقتصادی به آن توجه کنیم.

دبیر جدید شورای عالی مجازی عنوان کرد: در بخش کشاورزی و خدمات با بالا بردن بهره‌بروری و سرمایه‌گذاری معلوم نیست که بتوان اشتغال را افزایش داد؛ بنابراین باید توسعه خدمات دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک و آموزش الکترونیکی را توسعه دهیم تا جامعه پیشرفت کند.

فیروزآبادی افزود: طبیعی است که چنین تکنولوژی‌هایی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به نوعی تغییر ارتباطی و ادراکی ایجاد می‌کند در واقع افراد به جای ارتباط فقط با یکدیگر اتصال خواهند داشت و ارتباطات روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

وی گفت: افراد به دلیل اتصال با بانک‌های اطلاعاتی به میزانی اطلاعات کسب می‌کند که تمام اجداد او تا کنون ندیده یا کسب نکرده است، افزون بر خواندن، شنیدن و دیدن انسان متفاوتی خواهد بود که می‌تواند دغدغه یا مشکلات یا ناهنجاری‌هایی را ایجاد کند.

دبیر جدید شورای عالی مجازی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی اظهار داشت:  نگاه ایشان توسعه‌ای متمرکز، متوازن و برنامه‌ریزی شده، درون زا و برونگرا است، در آنچه ایشان ابلاغ فرمودند ارتقای جمهوری اسلامی به قدرت سایبری است که بدون توسعه امکان‌پذیر نیست توسعه صنایع پیشرفته و فن‌آوری باید بر اساس رقابت باشد.

فیروزآبادی افزود: در توسعه صنایع پیشرفته برنامه‌ریزی و ابتکار عمل باید در دست ما باشد، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، توسعه محتوا بر اساس ارزش‌ها، احراز جایگاه دانش بنیان، توسعه متوازن در کنار توسعه مادی، ارتقای فرهنگ کاربردی و سواد فضای مجازی برای بهره‌گیری بهینه همه از آن باید از برنامه‌ها باشد.

وی بیان داشت: میزان بهره‌گیری از فرصت نشان از نخبگی است، این مأموریت را باید نخبگان کشور به سرانجام برسانند که شرایط آن همان همدلی و همزبانی است این مأمورریت بزرگ در دوره تاریخی قرار دارد و می‌تواند ابزار جهش ما باشد.

دبیر جدید شورای عالی مجازی در پایان خاطرنشان کرد: این تمایل و قصد در مردم مسئولان ما وجود دارد تا استقلال خود را حفظ و در تراز قدرت‌های بزرگ دنیا باشند، شما با ICT می‌توانید در جریان آخرین تحولات علمی دنیا باشید تا احاد جامعه را در خدمت شکوفایی اقتصاد کشور قرار دهید.

منبع:رسا






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 4 =