فعالیت های فرهنگی باید به صورت کانونی توسعه یابند

مرویان حسینی
حجت الاسلام مرویان حسینی، توسعه از نقطه کانونی را از راهبردهای ایجاد جبهه فرهنگی دانست و گفت: فعالیت فرهنگی باید بر نقطه ای که در آن توانمندی ها بیشتر و چالش ها کمتر است متمرکز شده و به تدریج توسعه یابد.

حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پنجمین نشست از سطح سه سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» در محل مجتمع ولایت به تبیین الزامات اجرایی در کار فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت.

وی، پذیرش استراتژی کلان را از راهبردهای تشکیل جبهه فرهنگی عنوان کرد و گفت: به رغم تنوع علایق و اقتضائات باید از کار خود، کارکرد مشترک و به عبارت دیگر، هم افزایی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام مرویان حسینی مطالبه افراد جزء از افراد کل و طراحی متناسب را از لوازم هم افزایی برشمرد و افزود: هر مجموعه باید با حفظ استقلال خود به گونه ای با طراحی مناسب هدایت شود که خروجی هماهنگی را ارائه دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: توسعه از نقطه کانونی از دیگر راهبردهای ایجاد جبهه فرهنگی است؛ فعالیت های فرهنگی باید بر نقطه ای که در آن توانمندی ها بیشتر و چالش ها کمتر است متمرکز شده و به تدریج توسعه یابد.

وی، اولویت شناسی در اجرا را از دیگر راهبردهای جبهه فرهنگی عنوان و تصریح کرد: در کار فرهنگی به وجود چهار حلقه ایده پردازان، نیروهای محوری، نیروهای فعال و مخاطبان نیازمندیم.

راهکارهای ارتقای انگیزه در فعالیت فرهنگی

حجت الاسلام مرویان حسینی در پاسخ این پرسش که چگونه می توان در فعالیت فرهنگی انگیزه ها را ارتقا داد، خاطرنشان کرد: بدین منظور می بایست به نکاتی توجه داشته باشیم از جمله این که همه افراد مانند هم نیستند و از همه نمی توان یک جور توقع داشت، مراقبت از یکدیگر و جلوگیری از خسران اخروی و دنیوی، فهرست کردن امکانات و نعمت ها، پرهیز از برنامه ریزی یکسان در همه حال، مطلع و دخیل ساختن خانواده ها به منظور میراث بری آنان از کار فرهنگی، برگزاری برنامه های آزاد جمعی مانند جلسات دعا یا تفریح، اطلاع از دشمنان ورقبا، آموزش نیروها وپاسداشت منابع انسانی.

وی با تأکید بر این که کار فرهنگی مؤثر باید به صورت فرآیند بوده و نقشه راه داشته باشد، ادامه داد: اگر تحت نظر رهبری واحد، در مرحله اجرای فعالیت فرهنگی بتوانیم میان توانمندی ها و علاقه مندی ها ارتباط برقرار کنیم، حرکت جبهه ای اتفاق می افتد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 2 =