نعمت ولایت مهم‏ترین نعمت خداوند بر بندگان است

گفتگوی اختصاصی خبرگزاری رسا با آیت الله علوی گرگانی
حضرت‏ آیت‏الله علوی گرگانی در دیدار با رؤسای پاسگاه‏ها و کلانتری‏های کشور گفت: نعمت ولایت که خداوند به مسلمانان ارزانی داشته است بهترین و مهم‏ترین نعمتی است که به بندگان داده است.
رؤسای پاسگاه‏ها و کلانتری‏های سراسر کشور با حضرت آیت‏الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در غالب طرح بصیرت دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با قرائت آیه‏ای از قرآن کریم مبنی بر قطعی بودن روز محشر گفت: آیات قرآن کریم را اگر با تدبر و تأمل مطالعه کنیم هر کدام به تنهایی برای رسیدن به اهداف دنیوی و اخروی کافی است.

وی افزود: متأسفانه مسلمانان ممکن است که در طول عمر خود بارها قرآن کریم را ختم کرده باشند اما به ندرت رخ می‏دهد که بر روی آیات آن تأمل و تدبر کنند و این قطعا برای مسلمانان معضلی خواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به ترجمه و توضیح آیه مورد نظر پرداخت و خاطر نشان کرد: این آیه خطاب به رسول اعظم(ص) می‏فرماید روزی خواهد آمد که هرکس از بندگان هر فعلی را که در دنیا انجام داده باشد اعم از نیک و بد در روز محشر خواهد دید و از نیک آنها لذت و از بد آنها مورد عذاب قرار خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: خداوند متعال، رسول اعظم(ص)، اهل بیت(ع) و اولیا الهی شاهد اعمال همه انسان‏ها هستند و همه ما باید توجه داشته باشیم که طوری زندگی کنیم که در روز  قیامت شرمنده آنها نباشیم.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی ابراز داشت: این‏که خداوند بندگان خود را از عذاب روز آخرت می‏ترساند و وعده عذاب می‏دهد به سبب محبت بی‏مانند او بر بندگان است زیرا که به هیچ وجه نمی‏خواهد که بندگان در راه باطل قدم بردارند.

وی در ادامه خطاب به مسؤولان نیروی انتظامی اظهار داشت: مسؤولان نیروی انتظامی باید طوری رفتار کنند که مردم در کشور احساس آرامش و امنیت داشته باشند و طوری رفتار نکنند که ترس و اضطراب در جامعه اتفاق بیافتد.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی در پایان تصریح کرد: از حقوق مهمی که بر گردن همه انسان‏ها است حق ولایت است، ولایت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان مهم‏ترین و با ارزش‏ترین حقی است که خداوند بر گردن ما نهاده است و ما باید این نعمت را قدر بدانیم و به آن افتخار کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 14