نفوذ فکری دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی آن‌ها خواهد آمد

آیت الله علم الهدی
امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر فرهنگ دشمن در سایه ترویج بدحجابی و بی حجابی در کشور اشاعه پیدا کند، به دنبالش نفوذ فکری دشمن خواهد آمد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه، حوادث به وقوع پیوسته در مکه مکرمه و در خلال کنگره بزرگ اسلامی حج را نشان دهنده فقدان قدرت و انگیزه در آل سعود برای اداره این سرزمین مقدس و انجام مناسک و واجبات حج دانست و گفت: امسال در دهه اول ذی حجه شاهد دو جریان اسفبار کشته شدن مسلمانان در مسجدالحرام و مسجدالأقصی هستیم که این اتفاق در مسجدالحرام به خاطر بی کفایتی حکومت مزدور و دست نشانده استکبار یعنی آل سعود خائن است.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: آیا تقارن دو حادثه مذکور این حقیقت را ثابت نمی کند که آبشخور آل سعود و صهیونیست ها یکی است و حکام سعودی همان صهیونیست های حاکم بر قدس اند که بر سرزمین وحی و حرمین شریفین حاکم شده اند؟

کشته شدن مسلمانان در مسجد الحرام و مسجدالأقصی نشانه نفوذ دشمن در بلاد اسلامی است

وی افزود: امروز هم در مسجدالحرام مسلمانان به خاک و خون کشیده می شوند و هم در مسجدالأقصی که این نتیجه نفوذ دشمن در بلاد اسلامی است؛ وقتی دشمن در کشور اسلامی نفوذ کند، مسأله به همین اتفاقات کشیده می شود؛ ابتدای آن تعامل با همه جریان ها در دنیا است و از همین جا منفذ برای دشمنان اسلام باز می شود و وقتی دشمن در کشور اسلامی نفوذ کرد، تا آخر با هیچ چیز جز براندازی اسلام و قرآن از آن سرزمین قانع نخواهد شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر لزوم بیداری مردم و مسؤولان برای پیشگیری از نفوذ امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فکری و فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: مسؤولان موظفند در هر توافقی که در عرصه های اقتصادی می خواهد صورت گیرد، به گونه ای مدیریت کنند که راه برای نفوذ دشمن در کشور باز نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: یکی از نکات حائز اهمیت در بین فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه این است که فرمودند «نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن از نفوذ امنیتی و اقتصادی اش خطرناک تر است» پس شما مردم موظفید از مجموعه عواملی که سبب نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن در کشور می شود، جلوگیری کنید.

رواج منکرات شرعیه در کشور همان نفوذ فرهنگی است

وی نفوذ فرهنگی دشمنان را راه نفوذ فکری آن ها به کشور دانست و اظهار کرد: این که دشمن موفق شود جریان فرهنگی خود را در کشور به راه اندازد یعنی بی بند و باری، لاابالی گری و شهوترانی مرز نشناس در کشور رواج پیدا کرد و تحت عنوان هنر، تفریح و رفاه، منکرات شرعیه در کشور رایج شد، این همان نفوذ فرهنگی دشمن است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: آن هایی که خیال می کنند به اسم آزادی هنر باید کنسرت در کشور و خصوصا در مشهد آزاد باشد، حساب کنند که میدان کنسرت میدان اشاعه کدام فرهنگ است؟ موسیقی یک مسأله شرعی بوده و هرکس در این زمینه مقلد مرجع تقلید خود است اما مسأله کنسرت متفاوت است.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مسؤولان باید دغدغه رفاه و تفریح مردم و جوانان را داشته باشند اما کدام رفاه و تفریح؟ رفاه و تفریحی که عرصه ترویج فرهنگ دشمن باشد؟

نفوذ فکری دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی خواهد آمد

وی افزود: اگر فرهنگ دشمن در سایه ترویج بدحجابی و بی حجابی در کشور اشاعه پیدا کند، به دنبالش نفوذ فکری دشمن خواهد آمد و جوانی که بخواهد به دنبال آزادی شهوت بروند، دیگر معتقد به انقلاب نبوده و پای آن نمی ایستد و صحنه هایی که در دفاع مقدس زیر باران آتش دشمن از جوانان می دیدیم، دیگر پیش نمی آید.

آیت الله علم الهدی با اشاره به حضور جمعی از جوانان زائر پیاده کربلا در نماز جمعه امروز مشهد مقدس، اظهار کرد: روزی که دشمن بخواهد به اسلام، ایمان، انقلاب و مرز و بوم قبه الإسلام ما تجاوز کند، همین جوانان در شب عملیات زیر باران آتش خواهند رفت؛ دشمن چگونه می تواند این جوان را از ما بگیرد؟ با موی پریشان و روی آرایش کرده دختر و زن بدحجاب و دختر نوازنده در کنسرت.

تبیین وظیفه مردم در جلوگیری از نفوذ سیاسی دشمن

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به راه نفوذ سیاسی دشمن در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: راه نفوذ سیاسی دشمن دروازه باز مردم سالاری در این مملکت است؛ فکر نکنیم در انتخابات جاسوس آمریکایی و انگلیسی کاندید می شود تا رأی ما را بگیرد؛ مردم ما هوشیارتر و بیدارتر از این حرف ها هستند و دشمن می داند که با این شیوه نمی تواند در تصمیم گیری و تصمیم سازی ما نفوذ کند.

وی با بیان این که دشمن پس از انتخابات در بین منتخبین مردم غربال می کند تا ببیند کدام افراد زمینه همکاری دارند، خطاب به نماز گزاران گفت: این را بدانید؛ در بین کسانی که از هر حزب و جریان سیاسی انتخاب می کنید، آن کسانی زمینه همکاری با دشمن را داشته و در مشت آن قرار می گیرند که با مقام ولایت زاویه دارند، پس به هرکه می خواهید رأی دهید اما به زاویه دار با مقام ولایت رأی ندهید.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: برادران و خواهران؛ تا مطمئن نشده اید که کاندید منتخب تان زاویه ای با رهبری ندارد، به او رأی ندهید؛ این وظیفه شما برای جلوگیری از نفوذ سیاسی دشمن است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 4 =