پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی به مناسبت فاجعه سرزمین منا: اگر سازمان های حقوق بشر تحت اسارت استکبار نبود الان فریاد حق طلبانه آنان به گوش می رسید/ بی تدبیری سعودی ها اندوه رخداد تلخ منا را دوچندان کرده است

آیت الله جوادی آملی
حضرت آیت الله جوادی آملی با صدور پیامی ضمن محکوم کردن بی تدبیری مقامات سعودی که منجر به حادثه مرگبار منا شد، تاکید کرد که اگر سازمان های حقوق بشر تحت اسارت استکبار جهانی نمی بود، فریاد حق طلبانه آن نهاد، هم اکنون به گوش می رسید و اگر جوامع بین الملل از نفوذ استثمار آزاد بودند، هم اکنون مسؤولان بی تدبیر عربستان را به محاکمه فرا می خواندند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در پی واقعه دردناک صحرای منا و کشته شدن شمار بسیاری از زائران، پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
سانحه سنگین و رنج بار سرزمین وحی را به محضر حضرت بقیه الله ارواح من سواه فداه، تسلیت عرض نموده و غفران الهی را برای ضیوف الرحمانی که رحلت نموده اند، مسئلت می نماییم.
آنچه بر اندوهباری این رخداد تلخ و سوگ اسفبار می افزاید، بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان سرزمین وحی است، اینان که نان قداست آن بلد امین را به بهای نا امنی می خورند، نه پاسخی در پیشگاه صاحب آن سرزمین یعنی خدای سبحان دارند و نه جوابی در برابر مسلمانان جهان بویژه خانواده های معزز جانباختگان.
اگر سازمان های حقوق بشر تحت اسارت استکبار جهانی نمی بود، فریاد حق طلبانه آن نهاد، هم اکنون به گوش می رسید و اگر جوامع بین الملل از نفوذ استثمار آزاد بودند، هم اکنون مسؤولان بی تدبیر عربستان را به محاکمه فرا می خواندند.

تنها چاره صیانت از حقوق مردم، بیداری خود آنهاست، به امید آن روز.
و السلام علی من اتبع الهداه
جوادی آملی
ذی الحجه ۱۴۳۶هـ






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10