علمای اسلام و سیاست مداران در اسرع وقت برای اداره حرمین شریفین فکری کنند/ تکرار حوادث به قداست حج ضربه شدیدی وارد می کند

آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی ضمن تسلیت در گذشت زائران بیت الله الحرام، تأکید کرد: علمای اسلام و سیاستمداران در اسرع وقت برای اداره حرمین شریفین فکری کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی درگذشت زائران بیت الله الحرام را تسلیت گفت.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دردناک منا جهان اسلام را غرق در عزا ساخت، فاجعه ای که منجر به از دست رفتن و مجروح شدن جمع زیادی از مسلمانان همه کشورها و کشور عزیزمان شد .

چشمها در فراغ خونبار و قلب ها در آتش این مصیبت عظما سوزان است.

اینجانب به تمام مسلمین جهان و به ویژه خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند صمیمانه تسلیت عرض می کنم . امیدوارم روح پاک آنها در جوار رحمت الهی با ارواح شهدای کربلا محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت کنند و آنها را ذخیره یوم المعاد قرار دهد.

این فاجعه عظیم ایجاب می کند که علمای اسلام از یک سو و سیاستمداران از سوی دیگر در اسرع وقت جلساتی تشکیل دهند و برای اداره حرمین شریفین فکری کنند کسانی که اکنون مسئول هستند عملا ثابت کردند توانایی این کار را ندارند و امکان تکرار این فاجعه در سالهای دیگر مراسم حج را بصورت یک عبادت وحشتناک در آورد و به قداست حج ضربه شدیدی وارد می کند تا افکار عمومی در جهان اسلام آماده است در این باره فکری کنند.هیاتی مدیر و مدبر و با تجربه کافی برای اداره حرمین شریفین معین گردد و مانعی ندارد سعودی ها هم جز این هیات باشند. به یقین اگر در این امر کوتاهی شود مسئولیت حوادثی که امکان دارد خدایی ناکرده تکرار شود بر گردن همگان خواهد بود .

ناصر مکارم شیرازی






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 2 =