بیرحمی سعودی ها از زبان شاهد عینی فاجعه منا

قربانگاه منا

حجت‏الاسلام رضوی همدانی ضمن بیان مشاهدات عینی خود از حادثه دردناک و دلخراش منا، گفت: اعمال مأموران سعودی بعد از حادثه احتمال عمدی بودن آن‏را بیشتر می‏کند.

حجت‏الاسلام سید جلال رضوی مهر مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‏های علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با فاجعه اتفاق افتاده در سرزمین منا، گفت: واقعه دهشتناکی که در منا اتفاق افتاد بار دیگر بی‏کفایتی و عدم صلاحیت اداره حرمین شریفین از سوی آل سعود را ثابت کرد.

عضو بعثه حضرت آیت‏الله نوری همدانی در حج، افزود: حاکمان سعودی ترجیح دادند که در ماه حرام به صنعا حمله کنند و مردم آن را زیر بمباران خود قرار دهند اما به فکر ضیوف‏الرحمن نباشند و این خفتی ابدی را برای آنها به ودیعه خواهد گذاشت.

این شاهد عینی در فاجعه کشتار حجاج در سرزمین منا، تصریح کرد: فاجعه منا طبق مشاهدات و اسناد، حادثه‏ای عمدی و از پیش طراحی شده بود چرا که رفتار مأموران امنیتی آل سعود به وضوح بعد از واقعه قابل مشاهده بود.

وی با ارائه پیشنهادی به حاکمان کشورهای اسلامی اظهار داشت: تمام کشورهای اسلامی باید برای دفاع از حقوق حجاج مظلوم حادثه دیده جلسه‏ای اضطراری تشکیل دهند و حقوق کشته شدگان و آسیب دیدگان را مطالبه کنند.

حجت‏الاسلام رضوی مهر به ارائه مشاهدات خود در فاجعه منا پرداخت و خاطر نشان کرد: روز حادثه بسیاری از حاجیان استغاثه می‏کردند و از تشنگی زیر دست و پا جان می‏دادند، مجروحان بر اثر عدم رسیدگی از سوی مأموران امنیتی و بهداشتی جان می‏دادند، اضطراب، ترس و نبود امنیت بلا تکلیفی را در آنجا ایجاد کرده بود، در آنجا زنی را دیدم که مأموران به او اجازه نمی‏دادند که به شوهر مجروحش آب دهد.

عضو بعثه حضرت آیت‏الله نوری همدانی در حج در پایان تأکید کرد: از دلایلی که احتمال عمدی بودن حادثه سرزمین منا را تقویت می‏کند این است که مأموران غیر آموزش دیده و نابلد، امنیت آنجا را به عهده داشتند و مجروحان با همان وضع وخیم رها شده بودند و به کسی اجازه کمک کردن به مجروحان داده نمی‏شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 4 =