دولت با جدیت فاجعه منا را پیگیری کند/ حرمین شریفین باید از چنگال غاصبانه آل سعود آزاد شود

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم فاجعه منا را با جدیت پیگیری کند، تصریح کرد که حرمین شریفین ملک شخصی حکومت ها و دولت ها نیست که هر گونه میل شان کشید نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.
حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تسلیت فاجعه منا، گفت: این فاجعه حادثه ای بسیار تلخ بود که لحظه ای نمی توان آن را فراموش کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که آل سعود نوکر استکبار جهانی، صهیونیسم و آمریکای جنایتکار است، گفت: وهابیت یک مسلک ساختگی از سوی دشمنان اسلام است که عهده دار آن سعودی ها هستند؛ هدف این رژیم ایجاد گروه های انحرافی و به تبع آن تفرقه افکنی در جهان اسلام است.
دلارهای سعودی در مسیر مقاصد شوم استکبار هزینه می شود
این مرجع تقلید با بیان این که دلارهای نفتی سعودی در مسیر مقاصد شوم استکبار جهانی هزینه می شود، گفت: مکه و مدینه، حرمین شریفین و مسجد الاقصی متعلق به تمام امت اسلام است و هیچ حکومتی و دولتی نمی تواند آن را ملک شخصی خود تلقی کند و هر کاری خواست انجام دهد و مطابق میل شخصی آن را اداره کند.
درخواست ویژه از دولت
وی تصریح کرد: مسلمانان و دولت ایران باید به صورت جدی و محکم این مساله را پیگیری کنند، حرمین شریفین باید از چنگال اینها خارج شود، چراکه از اداره آن عاجز هستند و امت اسلام به دلیل مدیریت ضعیف و غلط سعودی ها شاهد فجایع بزرگی بوده اند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که فاجعه منا یک فاجعه تصادفی نیست و ملت ایران از این حادثه ضربه های بسیاری دیده اند و این مساله نمی تواند سهوی باشد، گفت: متاسفانه بیش از ۱۳۰نفر طبق آمار از ایرانیان در این حادثه غم بار کشته شده اند و همچنان از سرنوشت صدها نفر خبری در دست نیست.
وی ضمن تسلیت به بازماندگان جان باختگان این حادثه غم بار، اظهار داشت: از دولت انتظار داریم به جد این مساله را تعقیب و دنبال کند، سعودی ها به دنبال فرافکنی، توجیه های بی ربط هستند؛ آنها این مساله را به قضا و قدر ربط می دهند و حرف های نامربوطی می زنند.
بیست میلیون زائر در اربعین عازم کربلا می شوند و اتفاقی نمی افتد
حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: هیچ مسلمان با غیرت و با ایمانی در برابر چنین جریانی نمی تواند ساکت باشد، باید اماکن مقدسه از چنگال غاصبانه آل سعود خارج شود.
وی اضافه کرد: اینها سالیانه چند میلیون قرآن چاپ می کنند و در اختیار زائران و حاجیان قرار می دهند، اما از عمل به آیات قرآن در بین آنان خبری نیست.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: در اربعین بیست میلیون زائر حسینی عازم کربلا می شوند، اما در آن شاهد حادثه ای نیستیم، شما توان و عرضه ندارید دو میلیون زائر را ساماندهی کنید، این نشان می دهد شما بی لیاقت هستید.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7