آیت الله سبحانی: آل سعود تنها در ظاهر مسلمان است/ سعودی ها اهمیتی به جان حجاج نمی دهند/طلبه‌ وقتی عمامه به سر می‌گذارد به عنوان رهبر و هدایت‌گر جامعه هست و باید با عمل و زبان خود مردم را به اسلام دعوت کند.

آیت الله سبحانی
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به سوء مدیریت عربستان در منا، گفت: دولتی که باید امنیت حجاج را تأمین کند و خود را خادم الحرمین می‌داند نسبت به این مسأله بی تفاوت است و حتی خود متهم به دست داشتن در این فاجعه غمبار است.
  آیت الله جعفر سبحانی، صبح امروز در مراسم جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا با تبریک عید غدیر اظهار داشت: امسال در کنار این تبریک، از چشم دیگرمان برای جان باختگان منا اشک می‌ریزیم.

 

وی افزود: دولتی که باید امنیت حجاج را تأمین کند و خود را خادم الحرمین می‌داند نسبت به این مسأله بی تفاوت است و حتی خود متهم به دست داشتن در این فاجعه غم بار است به همین جهت به درگاه خداوند دعا می‌کنیم که شر این رژیم به ظاهر مسلمان را از سر مسلمانان بردارد.

 

استاد درس خارج حوزه با اشاره به لحن آیه تبلیغ، گفت: لحن آیه بسیار تند است و این دلالت بر اهمیت موضوع ولایت و جانشینی دارد که خداوند می‌گوید اگر این را نگویی، ۲۳ سال زحمتت بی فایده است.

 

وی اظهار داشت: دومین چیزی که از آیه برداشت می‌شود خطر ابلاغ این امر مهم برای پیامبر(ص) است که خداوند به پیامبر تضمین می‌دهد که تو را از شر مردم در امان می‌دارم و خود این خطر حکایت از این دارد که این مسأله، موضوع پیش پا افتاده‌ای نبوده و مسأله حکومت و جانشینی پیامبر(ص) موضوعی بسیار مهم و اساسی است.

 

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: نکته دیگری از غدیر که مناسب با عمل امروز عمامه گذاری ما است این است که پیامبر(ص) بعد از اتمام خطبه غدیر پایین آمد و عمامه ای بر روی سر حضرت علی(ع)گذاشت و این عمل ما هم ترسیم کننده همان عمل است.

 

وی با بیان این که پیامبر(ص) با گذاشتن عمامه بر روی سر حضرت علی(ع) در حقیقت او را به عنوان رهبر جامعه انتخاب کرد، افزود: طلبه‌ها هم وقتی عمامه به سر می‌گذارند به عنوان رهبر و هدایت‌گر جامعه هستند و باید با عمل و زبان خود مردم را به اسلام دعوت کنند.

خبرگزاری رسا






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 11