آیت الله نوری همدانی: پیکر جان باختگان فاجعه منا باید به ایران انتقال یابد

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: آل سعود می‌داند با بازگشتن شهدای قربانیان منا چهره کثیف آن‌ها برای مردم آشکار خواهد شد و از این رو دولتمردان و ملت ایران اجازه دفن این قربانیان در عربستان را نباید به آل سعود بدهند.
  حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اعضای برگزاری کنگره نکوداشت حسین بن موسی الکاظم در طبس با اشاره به فاجعه غم انگیز منا در سخنانی اظهار کرد: این حادثه بسیار تلخ لحظه‌ای فراموش شدنی نیست و بازماندگان قربانیان منا بدانند که این عزیزان شهید راه خدا محسوب خواهند شد.
وی با بیان اینکه ملت ایران به تبعیت از رهبر معظم انقلاب در برابر آل سعود محکم خواهد ایستاد و خواستار تحویل جنازه‌های قربانیان فاجعه منا خواهد بود افزود: متأسفانه آل سعود جنایتکار سعی می‌کند که این حادثه را کمرنگ جلوه دهد و یکی از راه‌های کمرنگ کردن فاجعه منا این است که جنازه‌ها را در همان عربستان سعودی دفن کنند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آل سعود می‌داند که اگر این جنازه‌ها به کشور بازگردد مردم ولایتمدار ایران مراسم با شکوهی برای آن‌ها برگزار خواهند کرد و در این مراسم‌ها چهره کثیف آل سعود برای مردم آشکار خواهد شد و نفرت بیشتری از آنان پیدا خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ایستادگی در برابر آل سعود تصریح کرد: ایشان به صراحت در بیانات خود فرمودند که ما در مقابل جنایت‌های آل سعود خواهیم ایستاد و از آن پس آل سعودی که به ما پاسخ‌های سر بالا می‌دادند لحن شان با ایران تغییر کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌ها و جایگاه امامزادگان در بین مردم اظهار داشت: امامزادگان ما امروز باید به قطب فرهنگی و جهادی در کشور تبدیل شوند و ما باید همان روحیه جهادی که در بین مردم وجود داشته است را بیش از پیش زنده نگه داریم.
وی ادامه داد: ملت ایران با روحیه استکبار ستیزی خود توانستند در برابر ابرقدرت‌های جهان بایستند و حتی رژیم دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را با همین روحیه سرنگون سازند و با تقویت این روحیه می‌توانیم در برابر قدرتهای جهان ایستادگی کنیم./
خبرگزاری رسا





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12