بیانات قاطعانه رهبری موجب تغییر لحن مقامات سعودی شد/ روحیه جهادی را بیش از گذشته تقویت کنی

خبرگزاری فارس: بیانات قاطعانه رهبری موجب تغییر لحن مقامات سعودی شد/ روحیه جهادی را بیش از گذشته تقویت کنیم

یکی از مراجع تقلید با اشاره به بیانات قاطعانه رهبر معظم انقلاب در روز گذشته گفت: تا دیروز سعودی‌ها جواب صحیحی به ایران نمی‌دادند ولی بعد از بیانات رهبری دیدیم لحن جوابگویی حکومت عربستان تغییر کرد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، فاجعه «منا» را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این فاجعه بسیار سنگین است و بازماندگانشان اجر شهید راه خدا را دارند زیرا در حال مناسک حج جان باخته‌اند.

وی افزود: مرگ سرانجام همه انسان‌هاست ولی سعادتی بزرگ نصیب این افراد شده که در هنگام اعمال حج جانشان را از دست داده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با جدیت خواستار احترام به حجاج ایرانی و بازگرداندن بدن‌های مطهر جان باختگان فاجعه منا شدند گفت: لازم است مردم ایران هم به تبعیت از ایشان همین خواسته را داشته باشند زیرا آل‌سعود سعی در کمرنگ جلوه دادن این فاجعه دارد و می‌خواهد جان باختگان را در عربستان به خاک بسپارد به همین دلیل دولت و مردم جلوی این اقدام را بگیرند.

وی ادامه داد: مردم ولایت‌مدار ایران به یقین پیکرهای جان باختگان را با راهپیمایی گسترده و با احترام فراوان، تشییع خواهند کرد و نسبت به جنایات آل‌سعود آگاه‌تر می‌شوند و در آستانه ماه‌های محرم و صفر، نفرت بیشتری از آل‌سعود پیدا کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به فعالیت‌های سازمان اوقاف پرداخت و خاطرنشان کرد: کار شما بسیار مقدس و تاثیرگذار بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه با برنامه و سازماندهی که اوقاف دارد می‌تواند برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب بسیار موثر باشد گفت: حضرت علی(ع) در نامه‌ای به امام حسن(ع) سفارشات فراوانی از جمله لزوم تفکر در مورد گذشتگان و آثار آنها و عبرت گرفتن از حوادث گذشته دارند که این امر باید در سرلوحه برنامه‌های ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگداشت مقام شامخ امامزادگان(ع) در واقع عمل به وصایای حضرت علی(ع) محسوب می‌شود عنوان کرد: دلیل حضور فراوان امامزادگان(ع) در ایران آن است که ایرانیان به دلیل هوش سرشار خود و نیز ظلم و ستمی که ساسانیان بر آنها روا داشته بودند پذیرای امامزادگان (ع)و مکتب تشیع شدند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در سه برهه تاریخی یعنی اوایل بنی امیه، اوایل بنی عباس و دوران متوکل، تعداد زیادی از فرزندان اهل بیت(ع) به ایران مهاجرت کردند گفت: آنچه دشمنان از دلایل گرایش ایرانیان به تشیع ارائه می‌کنند صحیح نیست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: نیاز اصلی ما در شرایط کنونی آن است که روحیه جهاد را بیش از گذشته تقویت کنیم و بقاع متبرکه می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند زیرا امامزادگان(ع) از این منظر الگوی ما هستند.

وی در ادامه بیان کرد: روحیه جهادی بود که انقلاب را به پیروزی رساند و در دفاع مقدس، ملت ما را به موفقیت‌های چشمگیر رساند و امروز هم همین روحیه مقاومت و جهاد است که مردم سوریه و لبنان را در مواجهه با تروریسم پیروز کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی بیانات قاطعانه رهبری درباره لزوم تکریم زائران ایرانی بیت‌الله الحرام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تا روز گذشته سعودی‌ها جواب صحیحی به ایران نمی‌دادند ولی بعد از سخنان رهبری دیدیم لحن جوابگویی حکومت عربستان تغییر کرده است.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 3 =