علامت حیات در جامعه کمک و توجه به فقرا است/ برای مشکلات جامعه راهکارهای عملیاتی پیدا شود

 حضرت آیت الله صافی
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تقدیر از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مسؤولان کمیته امداد باید برای مشکلاتی که امروزه وجود دارد فکری کنند و فقرا و ضعفا را بیشتر یاری کنند؛ باید راهکارهای مبارزه با مشکلاتی همانند اعتیاد، کم کاری و بیکاری پیدا شده و عملیاتی شود.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار پرویز فتاح رییس کمیته امداد خمینی(ره) که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره ابراز خرسندی از فعالیت های کمیته امداد گفت: الحمدلله برنامه های این نهاد بسیار عالی و مفید بوده و مردم از ابتدا تا کنون به این کارها ایمان داشتند.

وی افزود: کسی که شک ندارد که فعالیت های کمیته امداد خوب است، هرچه مسؤولان بیشتر به این کار اهتمام داشته باشند ثواب و فضیلت بیشتری کسب خواهند کرد؛ تمام فعالیت های کمیته امداد مهم بوده و می تواند اسباب خیر باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که نخستین مسأله در انجام کارها جلب رضایت امام زمان(عج) است، اظهار داشت: حضرت از این کارهای خیر خوشحال می شوند، هرکس در این کارهای خیر مشارکت دارد باید بداند که نخستین کسی که خوشحال می شود امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: اگر کسی می خواهد که حضرت بیشتر از او راضی باشد باید زحمت و فعالیت های خود را افزایش دهد، فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) باید گسترش یابد؛ تمام کارهایی که کمیته امداد انجام می دهد لازم و واجب است و مردم باید به آن توجه باشند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که کسانی که تمکن دارند و علاقه مند به هویت اسلامی هستند باید به میدان بیایند و یاری برسانند، ابراز داشت: کار در این کمیته و یاری رسانی به فقرا افتخار است و رضای خداوند با همین فعالیت ها برای افراد دست اندرکار جلب می شود.

وی عنوان کرد: اگر آیات و روایات خوانده شود می بینیم که این مسائل در اول مطالب قرار دارند از این رو باید روی چنین مسائلی حساس باشیم، هر جامعه ای که در این موضوع ضعیف باشد بیچاره است؛ دین ما کمک به فقرا و ضعفا است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هر اندازه که این گونه فعالیت ها گسترش پیدا کند دینداری انسان بیشتر می شود، خوشبختانه کمیته امداد امام از ابتدا فعال بوده اما باید حرکت بیشتر و گسترده تری داشته باشد؛ اگر مردم ببیند به فقرا توجه می شود بیشتر اقبال می کنند تا این کمیته را یاری کنند.

وی اضافه کرد: مسؤولان کمیته امداد باید برای مشکلاتی که امروزه وجود دارد فکری کنند و فقرا و ضعفا را بیشتر یاری کنند؛ باید راهکارهای مبارزه با مشکلاتی همانند اعتیاد، کم کاری و بیکاری پیدا شده و عملیاتی شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که با توجه به وضع اقتصادی کشور باید اشخاصی باشند که به مردم کمک کرده و رسیدگی به حال فقرا داشته باشند، گفت: اگر کسی می خواهد حیات اسلامی داشته باشد باید به این گونه مسائل اهتمام داشته باشد، علامت حیات در جامعه کمک و توجه به فقرا است.

وی افزود: امام زمان(عج) عنایت دارند که به وضع فقرا و ضعفا رسیدگی شود، کسانی که انجام وظیفه نمی کنند موجبات ناراحتی امام زمان(عج) را فراهم می کنند؛ باید کمبودهای موجود رفع شود و کسانی که دسشتان می رسد نباید کم بگذارند بلکه باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16