دولت پاکستان موظف به اعلام آمار واقعی جان باختگان است/خانواده پادشاهی عربستان قاتل حجاج مکه هستند

خبرگزاری فارس: دولت پاکستان موظف به اعلام آمار واقعی جان باختگان است/خانواده پادشاهی عربستان قاتل حجاج مکه هستند

عضو ارشد شورای علمای پاکستان گفت: پنهان‌کاری درباره تعداد واقعی قربانیان حادثه منا نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه سبب پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود بنابراین دولت باید آمار واقعی جان باختگان حجاج پاکستانی را مشخص کند.

«صاحبزاده ابولخیر زبیر» عضو ارشد شورای علمای پاکستان با اشاره به حوادث اخیر منا و آمار ضد و نقیض از تعداد کشته شدگان پاکستانی اظهار داشت: پنهان‌کاری درباره تعداد واقعی قربانیان حادثه منا نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه سبب پیچیده تر شدن اوضاع می‌شود بنابراین دولت باید آمار واقعی جان باختگان حجاج پاکستانی را مشخص کند.

خانواده پادشاهی عربستان قاتل حجاج مکه می‌باشند

ابولخیر زبیر تأکید کرد: این موضوع بسیار تأسف بر انگیز است که به خاطر عبور کاروان شاهزادگان عرب حجاج دچار سانحه شده و جان خود را از دست بدهند.

وی افزود: اگر این مسئله حقیقت داشته باشد خانواده پادشاهی عربستان قاتل حجاج مکه می‌باشند.

عضو شورای علمای پاکستان گفت: حادثه منا یک اتفاق غیر عادی نیست که بتوان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

صاحبزاده ابولخیر زبیر تأکید کرد: کشورهای مسلمان باید با تشکیل یک کمیسیون مشترک مدیریت مناسک حج را به عهده بگیرند زیرا بی مسئولیتی حاکمان عربستان در این زمینه برای همه واضح و روشن است.

وی افزود: دولت عربستان درگیر جنگ در یمن،‌ سوریه و عراق است و همین موضوع سبب شده به مدیریت مراسم حج توجهی نداشته باشد.

ابولخیر زبیر گفت: بهتر است دولت عربستان به جای استفاده از زور با مذاکره اختلافات خود را با سایر کشورهای مسلمان حل کند.

عضو شورای علمای پاکستان در پایان اظهار داشت: بهتر است کشورهای اسلامی هر ساله با برگزاری کنفرانسی ضمن حل اختلاف بین خودشان برای مدیریت مناسک حج نیز به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند تا از بروز حوادثی مشابه منا جلوگیری شود.

ابولخیر زبیر در حالی به اعلام اسامی تعداد واقعی کشته شدگان حادثه منا واکنش نشان می‌دهد که دولت پاکستان تا این لحظه (دوشنبه ۶ مهر) اعلام کرده است ۳۶ زائر خانه خدا در حادثه منا کشته شده است.

در همین حال، برخی منابع خبری تاکید دارند، تعداد واقعی کشته شدگان پاکستان بسیار بالا بوده و دولت بنابر ملاحظات سیاسی که با دولت ریاض دارد و همچنین به منظور جلوگیری از تهییج افکار عمومی علیه آل سعود، از اعلام تعداد بالای کشته شده ها، ممانعت می‌کند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 4 =