دولت سعودی در خدمت به بیت‌الله الحرام ناتوان است/ عاملان حادثه دردناک منا محاکمه شوند

خبرگزاری فارس: دولت سعودی در خدمت به بیت‌الله الحرام ناتوان است/ عاملان حادثه دردناک منا محاکمه شوند

سلیمان منصور یکی از خطبا و علمای اوقاف مصر با مسئول دانستن حکومت سعودی در حادثه منا، خواستار محاکمه و بازخواست عاملان این حادثه دردناک شد.

«سلیمان منصور» خطیب و یکی از علمای اوقاف مصر درقاهره درباره فاجعه منا تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ادای مناسک حج امسال در سطح مناسبی صورت نگرفته بود، علی رغم اینکه عربستان سعودی در این زمینه دارای تجربه بسیاری است.

این خطیب مصری افزود: تکرار کشتار حجاج خشم و غضب بسیاری را برانگیخته است، به ویژه آنکه مسئولان سعودی درباره این حادثه واکنش‌های غیرمنطقی نشان داده و تلاش دارند، این موضوع را توجیه کرده و آن را با پرداخت غرامت‌های مالی جبران کنند.

منصور تاکید کرد که خواستار محاکمه و بازخواست عاملان این حادثه دردناک و توضیح شفاف درباره نحوه وقوع حادثه و رسیدگی‌های پس از آن شد، چراکه انتقال آسیب دیدگان به سرعت انجام نشده بود و همین موضوع موجب افزایش تلفات بین حجاج شده بود.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی باید هرچه سریع‌تر راه حلی برای چنین مشکلاتی بیابد، تاکید کرد: کوتاهی مسئولان سعودی در یافتن راه حلی سریع برای مشکلات بیانگر ناتوانی آنها در خدمت به بیت الله الحرام است.

این خطیب مصری تصریح کرد: بسیاری از مشکلات موجود در مراسم حج با هزینه کرد مالی رفع می‌شود، در حالی‌که مسئولان سعودی برای این موضوع تدابیری اتخاذ نکرده‌اند.

منصور، حکومت سعودی مسئول تامین امنیت جان حجاج و مسئول کشته شدن چندین هزار حاجی از سال ۱۹۹۰ تاکنون دانست که به دلایل مشابه جان خود را از دست دادند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 13