دولت از هزینه های اضافی بکاهد/ پرداخت یارانه به ثروتمندان هیچ توجیهی ندارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پرداخت یارانه به ثروتمندان هزینه اضافی برای دولت دارد و می توان با قطع یارانه ثروتمندان به نیازمندان واقعی کمک کرد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار با رییس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر فرهنگ‏سازی برای امور مالیاتی، گفت: این حق مردم است که بدانند برای چه اموری مالیات می دهند و مالیات آن ها در چه راهی مصرف می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: برخی با پرداخت مالیات از دادن خمس خودداری می کنند که خلاف دستورات اسلام است؛ چراکه مالیات جدا از خمس است و برای رفاه و آسایش جامعه خرج می شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عدم فرهنگ سازی باعث شده تا برخی پرداخت مالیات را دادن پول زور تصور کنند؛ باید تلاش بیشتری در این زمینه شود و از طریق رسانه ها و شیوه های گوناگون این فرهنگ سازی را انجام دهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به در نظر گرفتن اوضاع مادی مردم تأکید کرد و اظهار داشت: در این که دولت به مالیات احتیاج دارد، شکی نیست؛ اما نباید این احتیاج را بدون در نظر گرفتن توان مردم در پرداخت مالیات تصویب کرد؛ مالیات باید عادلانه از مردم گرفته شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم توصیه کرد: اشتباهات در زمینه مالیات باید به حداقل برسد چرا که این اشتباهات، باعث بدبین شدن مردم نسبت به این امر می‏شود و احساس بی‏عدالتی می‏کنند؛ باید به مسؤولان أخذ مالیات آموزش داده شود تا به شیوه ای صحیح مالیات را دریافت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه‏های ورشکسته ادامه داد: از طریق بالابردن درآمد مردم باید مالیات دریافت شود؛ برای تحقق این امر باید با راه اندازی مجدد کارخانه های تعطیل و رفع سایر مشکلات معیشتی، درآمد مردم افزایش پیدا کند و مالیات آن نیز دریافت شود.

وی به تقویت منابع تولیدی کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت منابع تولید از وظایف مهم دولت است و باید برای احیای آن برنامه های کاربردی ارائه داده شود؛ وزرات‏خانه ها و سازمان های دیگر نیز باید در رفع این مشکلات، کمک حال دولت باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: دولت هزینه هایی اضافی مثل یارانه ها دارد که شجاعت نمی کند آن را بکاهد؛ این بلایی است که نازل شده و باید از آن کاسته شود؛ پرداخت یارانه به ثروتمندان، جز هزینه اضافی برای دولت، منفعتی ندارد.

این مرجع تقلید در پایان توصیه کرد: می توان با قطع یارانه ثروتمندان به نیازمندان واقعی جامعه کمک بیشتری کرد؛ باید جامعه و کشور را با تدبیر حفظ کرد و هوای مردم را داشت و بوسیله آن مشکلات را حل کرد.

منبع:رسا






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 6