آیت‌الله علم‌الهدی : آرمان‌خواهان به نقطه حساس استکبارستیزی توجه کنند/ در مقابل انحراف‌ها نباید دچار ملاحظه‌کاری شویم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقابل اصولگرایی فردگرایی است نه اصلاح‌طلبی اظهار داشت:‌ مراقبت‌های حزبی و تباری باعث ملاحظه‌کاری می‌شود.

خبرگزاری فارس: آرمان‌خواهان به نقطه حساس استکبارستیزی توجه کنند/ در مقابل انحراف‌ها نباید دچار ملاحظه‌کاری شویم 

به گزارشخبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی که صبح امروز پنجشنبه در تالار آدینه برگزار شد با بیان اینکه تبارشناسی سیاسی براساس جامعه‌شناسی سیاسی از طریق تحلیل مفاهیم صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تبارشناسی سیاسی از طریق تحلیل مفهوم محوری جامعه‌ای است که این تبار سیاسی از آن به وجود ‌آمده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم با شناخت کامل به مفهوم اجتماعی که بستر یک تبار سیاسی است شناخت پیدا کنیم اصالت کامل آن بر ما ثابت می‌شود و بستر پیدایش نهاد مقدس و تبار سیاسی حزب موتلفه نیز جامعه دینی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این جامعه دینی در جهت واقعیت تشکیل آن یعنی جامعه ولایی است.

وی با بیان اینکه جامعه دینی با جامعه متدینین متفاوت است، افزود: جامعه دینی جامعه‌ای است که محور آن بر مبنای ارزش‌ها و باورهای آسمانی دینی شکل گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ولایت یک منش استماعی خاص است که از یک نقطه شروع می شود و راس این مخروط اجتماعی پیامبر و امام علی (ع) به عنوان رهبران پس از وحی قرار دارند و چینش اجتماعی مفهوم ولایت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تقسیم‌بندی اجتماعی در قالب‌های متنوع در جامعه ولایی با حفظ این اصل محوری صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا حزب موتلفه نهاد مقدسی است که ضمن اینکه پرسابقه‌ترین نهاد است از روز اول تشکیل با همین عنوان و توجه به این اصل مشترک شکل گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نحوه آشنایی مرحوم عسکر اولادی و مرحوم مهدوی‌کنی که منجر به شکل‌گیری هیات‌های موتلفه شد خاطرنشان کرد: قالب‌بندی اجتماعی آن روز تحت عنوان هییئات بود.

وی یادآور شد زمانی که هیئت موتلفه شکل گرفت انقلاب اسلامی تنها در آیینه آرمان‌ها وجود داشت و واقعیت قابل تحققی برای اندیشمندان پیش‌بینی نمی‌شد و آن روز بحث مبارزه و براندازی ستم و استکبار تا مرز جان دادن مطرح بود و در همان سال‌ها نیز جریان شهدای موتلفه رقم خورد.

آیت‌الله علم‌الهدی با هشدار نسبت به اینکه برخی سیاستمداران و جریان‌های سیاسی درصددند این اصل مقدس جامعه ولایی را کنار گذاشته و با بی‌توجهی از آن عبور کنند، گفت: موتلفه باید به عنوان پاسدار قوی در این زمینه اقدام کند و این مسئله به عنوان یک اصل مطرح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل‌گرایی و اصولگرایی باید براساس سیستم مرکزی مورد گرایش باشد، خاطرنشان کرد: ما اصولی به عنوان اصول متنوع و متفاوت نداریم و همه اصول فرع بوده و اصل ولایت است و در واقع اصولگرایی یک اصل‌گرایی محسوب می‌شود.

وی با تاکید براینکه در مقابل اصولگرایی اصلاح‌طلبی نبوده بلکه فردگرایی مطرح است، افزود: در مقابل اصلاح‌طلب محافظه‌کار وجود دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اصولگرایی کسی است که اگر عناصری ریزش کنند به عنوان فردگرایی سراغ این ریزش‌ها نمی‌رود و اگر اصول فردی با اصول ما تطبیق نداشت باید از آن عبور کرد چراکه همه فرع یک اصل به نام ولایت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه وقتی با انحراف مواجه می‌شویم باید قاطعانه در مقابل آن اعلام موضع کنیم تصریح کرد: نباید در این زمینه ملاحظه هیچ جریانی را کرد چراکه آرمان انقلاب اسلامی مهم است نه مسائل روز و مصالح مسائل روز را سیاست‌مداران باید در نظر بگیرند و ما باید آرمان انقلاب را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید براینکه مسیر ولایت مسیری شفاف و روشن است در عین حال گفت: متاسفانه گاهی ما به خاطر مراقبت‌های حزبی و مراقبت‌های تباری وقتی خطری پیش می‌آید اعلام موضع نمی‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات جهانی را بر هم زده و سنگلاخی در مسیر جهان‌خواران است یادآور شد: نمی‌توان تصور کرد که بدون مزاحمت به توسعه انقلاب خود بپردازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در مسیر حرکتی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند ما نباید به عنوان تماشاچی بودن اکتفا کنیم بلکه باید به عنوان انسان آرمان‌خواه، آرمان ولایت را در نقطه حساس استکبارستیزی در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه هر نظامی می‌تواند نان و آب و رفاه را برای مردم خود در چهاردیواری یک کشور تامین کند تصریح کرد: آنچه در جریان نهضت امام شکل گرفت انقلاب اسلامی بود و نظام ما نیز ابزار تحقق این توده آرمان‌ها است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: مدیریت مدیران براساس شرایط روز موقعیتی را ایجاد می‌کند که با آرمان‌های اولیه سازش ندارد. از این رو نقش تبار سیاسی وابسته به ولایت ایستادن در مقابل این حرکت‌ها، مشورت دادن و اعلام موضع کردن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: امیدواریم در این امتحان عظیم که به جای ۴۰ هزار مستشار آمریکایی سایه پربرکت فرزند حضرت فاطمه (س) بر سر ماست موفق و قبول شویم.

 






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 7 = 15