تنها راه نجات جامعه عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب است/ دنیاطلبی مهم ترین دلیل انحراف جامعه اسلامی

 

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را نجات بخش خواند و اظهار داشت: در کربلا تنها کسانی رستگار شدند که نصایح امام حسین (ع) را از گوش جان شنیدند و در صف پیروان حضرت باقی ماندند، امروز نیز تنها راه نجات جامعه و سعادت افراد، گوش فرا دادن به رهنمود های ولی فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم عزاداری شب‌های محرم که در حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد گفت: هر زمان که دست مردم از دامان امام زمانشان کوتاه شد، مصیبت ها بر جامعه اسلامی فرود آمد؛ همان‌گونه که امت اسلامی، امیرمؤمنان را خانه نشین کرد و این جدایی میان امت و امام، مردم را گمراه و منحرف ساخت.

مشکل در جامعه اسلامی زمانی بروز می کند که نگاه دنیاطلبانه جای نگاه حق طلبانه را بگیرد

حجت الاسلام پژمان فر دنیاطلبی را مهم ترین دلیل انحراف جامعه اسلامی خواند و اظهار داشت: یکی از صفات شاخص پیامبر اسلام (ص) ساده زیستی بود و البته این اشرافیت گریزی از ارزش های جامعه زمان پیامبر نیز به شمار می رفت. اما به فاصله کمی، در دوران معاویه اوضاع به گونه ای رقم خورد که حاکم اسلامی از فاخرترین لباس ها، مجلل ترین کاخ ها و لذیذترین غذاها استفاده می کرد و البته این مسأله برای مردم نیز موضوع نامأنوسی نمی‌نمود.

وی افزود: معاویه طوری فرهنگ سازی کرد که دنیاطلبی و نگاه اقتصادی و منفعت طلبانه به مصالح جامعه تبدیل به یک باور رایج عمومی شد، در زمان حاضر نیز، آنهایی که سازش با آمریکا را دنبال می کنند به دنبال منافع خود می گردند. مشکل در جامعه اسلامی زمانی بروز می کند که نگاه دنیاطلبانه جای نگاه حق طلبانه را بگیرد.

سهم خواهی از انقلاب، آفت شخصیت‌ها است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های حاکم جامعه اسلامی آن بود که هنگام حضور در میان مردم، قابل تشخیص نبود و با عموم در یک سطح اقتصادی قرار داشت اما عده ای همچون طلحه و زبیر که به واسطه ملازمت رسول خدا(ص) حقوقی را بر خود واجب می دانستند، بعدها تفاوت طبقاتی و ثروت اندوزی را بنیان گذاری کردند.

حجت الاسلام پژمان فر با نمونه‌یابی امروزی از این عبرت های دوران صدر اسلام گفت: مثال‌های بارزی از طلحه و زبیر در زمان سقیفه و پس از آن، خواصی هستند که زمانی از یاران نزدیک امام بوده اند و اکنون امتیازات ویژه ای برای خود قائل هستند. در اوایل انقلاب شخصی بود که به خاطر خدمت به انقلاب برای دامادش که یک مفسد سیاسی بود، مصونیت قضایی می‌خواست و امروز هم شخص دیگری برای فرزندش که یک مفسد اقتصادی است، مصونیت قضایی می خواهد.

مخالفت های عده ای از روی بغض و کینه نسبت به ملت و نظام است

وی تصریح کرد: عده ای در کربلا با بغض و کینه با امام حسین (ع) می جنگیدند و نصایح و هدایت های امام بر آن ها کارگر نبود. امام می پرسید «لِماذا تُقاتِلُنی» یعنی چرا با من می جنگید و آن ها می گفتند «بُغضاٌ لِأَبیک» یعنی به خاطر کینه ای که از پدرت داریم. امروز هم عده ای فقط به خاطر خشمی که از سال ۸۸ دارند، می خواهند زهر کینه خود را به ملت بریزند.

نفاق در برابر صراحت مؤمنان همیشه نظریه اسلام رحمانی را مطرح می کند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گسترش نگاه تساهل و تسامح را نقشه همیشگی جبهه نفاق دانست و خاطرنشان کرد: زمان خلیفه سوم، مردم و اصحاب پیامبر به نحوه تقسیم بیت المال و اسراف های مالی خلیفه اعتراض داشتند و کسانی همچون جناب ابوذرغفاری مخالفت های خود را علناً و شدیداً اعلام می کرد. آن زمان منافقان به مخالفت های ابوذر ایراد می گرفتند و او را خشن و افراطی می خواندند و می گفتند اسلام دین رأفت است و نباید با منکرهای خلیفه برخورد کرد.

وی گفت: امروز نیز عده ای نظریه اسلام رحمانی را مطرح می کنند و می گویند اسلام دین رحمت و رأفت است و نباید با استکبار مبارزه کرد بلکه باید با نگاه عطوفت آمیز و سازش‌کارانه به استقبال دشمن برویم، این عده مردمی را که مرگ بر آمریکا می گویند، افراطی و تندرو می‌خوانند. تندرو در نگاه اینها یعنی مؤمنی که بر اصول و ارزش‌های خود معتقد است.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر ادامه داد: در شرایطی که حضرت علی(ع) مردم را به جنگ با معاویه فرا می خواند، عده ای به حضرت می گفتند مردم از جنگ خسته شده‌اند. در شرایطی که امیرمؤمنان تنها چند قدم تا غلبه بر معاویه فاصله داشت، عده ای ایشان را مجبور کردند که حکمیّت، سازش و مذاکره با دشمن را بپذیرد.

وی افزود: امروزه نیز زمانی که ولی فقیه مردم را به مقاومت و پایداری فرا می‌خواند، عده ای می‌گویند مردم از جنگ و جهاد خسته هستند و در شرایطی که تنها چند قدم تا شکست دشمن فاصله داریم و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در شرایط بدر و خیبر هستیم، عده ای از حماسه استکبار ستیزانه حسینی، درس مذاکره و تعامل می گیرند.

حجت الاسلام پژمان فر در انتها رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را نجات بخش خواند و اظهار داشت: در کربلا تنها کسانی رستگار شدند که نصایح امام حسین (ع) را از گوش جان شنیدند و در صف پیروان حضرت باقی ماندند، امروز نیز تنها راه نجات جامعه و سعادت افراد، گوش فرا دادن به رهنمود های ولی فقیه است. ان شاء الله خداوند به ما بصیرت های عاشورایی جناب مسلم بن عوسجه و زهیر بن غین و بصیرت های انقلابی شهید مطهری و شهید بهشتی را عطا بفرماید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 7 =