توسل به خدا با واسطه پیامبر و اهل بیت شرک نیست

شیخ علی جمعه مفتی مصر
مفتی سابق مصر با اشاره به اینکه توسل به خدا عبادت است و توسل با واسطه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شرک محسوب نمی‎شود، کسانی که این مساله را بدعت و شرک می‎خوانند را دارای اختلال عقلی توصیف کرد.

شیخ علی جمعه، مفتی سابق مصر در برنامه روزانه ” و الله أعلم ” که از شبکه ماهواره ای “سی. بی. سی” پخش می شود، گفت: فرد درمانده ای که نمی تواند کاری را که رسول خدا (ص) و اهل بیت وی انجام داده اند، انجام دهد و می خواهد هنگام دعا به رسول خدا متوسل شود، ایرادی به او وارد نیست و آنگونه که برخی ها ادعا می کنند، شرک نکرده است.

وی افزود: یکی می گوید خدایا، خدایا به خاطر اربابمان حسین (ع)، یکی دیگر می گوید به خاطر پیامبر خدا، قسمت می دهم و… چنین چیزی شرک محسوب نمی شود و کسانی که می گویند شرک است، دارای اختلال عقلی هستند، یک نفر از خداوند مهربان می خواهد که به خاطر عشق به حسین (ع)، فلان کار را انجام دهد و این نوع بیان، نوعی از انواع قسم به شمار می رود.

جمعه در ادامه اظهار داشت: قسم به خداوند، یک نوع از انواع عبادت است و رسول گرامی اسلام، چنین عبادتی را انجام داده است، این درحالی است که افراطی های بدعت گزار این را نمی دانند، و آن را به سخره می گیرند.

مفتی سابق مصر بیان کرد: راه های نامشخصی در تحریف دین حنیف اسلام وجود دارد و همین بی راه ها به خونریزی درعراق و سوریه و مناطق دیگر منجر شده است، زیرا عناصر افراطی، تندرو و بدعت گزار با فضاحت تمام به دنبال ایجاد ساختاری دیگر موازی با دین اسلام هستند و ما همواره دراین باره هشدار داده ایم، آنچه روی می دهد، بی دینی وبی ادبی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 8