احتمال امضای حکم اعدام شیخ نمر از سوی ملک سلمان زیاد است

شیخ نمر باقر النمر خطیب جمعه عوامیه عربستان
برادر آیت الله نمر تاکید کرد که اجرای حکم برادرش زبانه آتش آشوب و هرج و مرج را در عربستان شعله ور خواهد کرد.

محمد نمر، برادر آیت الله نمر، روحانی شیعه عربستانی، در گفت‌وگوی تلفنی با روزنامه الاخبار لبنان، اجرای حکم اعدام شیخ نمر را موجب نگرانی دانست و گفت: این حکم که دیگر قابل تجدیدنظر خواهی هم نیست، در صورت اجرا پیامدهای خطیری را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: اجرای حکم شیخ نمر منوط به امضای نهایی ملک سلمان است و امضای او به مثابه تایید حکم اعدام این روحانی مجاهد است. اجرای این حکم عربستان را در حالتی از آشوب و درگیری وارد می کند.

محمد نمر تاکید کرد: اقدامات سرکوب گرانه سردمداران سعودی در  مناطق شرقی عربستان موجب شده است موجی از نارضایتی در میان مردم این ناحیه که بیشتر آنان از شیعیان هستند به چشم بخورد.

وی با بیان اینکه اجرای این حکم می تواند به شدت جایگاه حکومت را در کشور تضعیف کند، خاطر نشان کرد: اگر ملک سلمان مانع اجرای این حکم شود، می تواند تا حد زیادی از شدت بحران مذهبی داخلی بکاهد و زمینه را برای استقرار امنیت و آرامش در کشور فراهم کند.

برادر آیت الله نمر در پایان گفت: اوضاع دربار سعودی نشانگر این است که امضای تایید ملک سلمان درمورد اجرای این حکم از احتمال قوی برخوردار است. روشن است که این مساله در راستای سیاست‌های سرکوب گرانه و به حاشیه راندن شیعیان شرق عربستان است.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 17