تمام راه هایی که امکان نفوذ دشمن می رود شناسایی شود/ جامعه ای که جهاد در آن نباشد ذلیل است

آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی فعالیت های پدافند غیر عامل را از شاخه های مهم جهاد عنوان کرد و گفت: اگر این شاخه فعال باشد به مقداری زیادی کشور و نظام بیمه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: حضرت فرمودند جهاد دری از درهای بهشت و زره محکم الهی است که اگر کسی آن را ترک کند خداوند متعال لباس ذلت به او می پوشاند.

وی افزود: در تمام دنیا تنها موجوداتی می توانند باقی بمانند که مجاهد بوده و در حال جهاد باشند، حتی در ساختمان بدن انسان برای ادامه حیات دائما جهاد صورت می گیرد؛ تا زمانی که نیروی دفاعی و جهاد در بدن انسان فعال باشد انسان زنده می ماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه تا زمانی که در آن مبارز و مجاهد نباشد حق حیات ندارد، اظهار داشت: واقعیت زندگی عقیده و جهاد در راه آن عقیده است، اگر عقیده و جهاد وجود نداشته باشد زندگی نیز وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: جهاد شاخه های بسیاری همچون نظامی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی دارد که یکی از شاخه های مهم جهاد فعالیت های پدافند غیرعامل است؛ اگر این شاخه فعال باشد به مقدار زیادی کشور و نظام بیمه می شود از این رو فعالیت های پدافند غیر عامل جهاد فی سبیل الله بوده و دست اندرکاران آن مجاهد محسوب می شوند.

این مرجع تقلید با بیان این که دشمن از راه های گوناگونی برای ورود و نفوذ به کشور تلاش می کند، ابراز داشت: باید در برابر همه راه های ورود آماده بود و از آن جلوگیری کرد، اگر یک دریچه ای باشد که دشمن بتواند نفوذ کند و مقابله ای صورت نگیرد همان روزنه محل آسیب می شود.

وی عنوان کرد: تنها نباید به طرق فعلی نفوذ دشمن فکر کرد بلکه راه هایی که امکان دارد دشمن از آن ها نفوذ کند باید پیش بینی و پیشگیری کرد، هدف در برنامه ها تنها نباید دفاع باشد بلکه در برنامه ها باید تهاجم به دشمن نیز در نظر گرفته شود؛ بنابراین باید جهاد تدافعی و تهاجمی انجام داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم راه هایی پیدا کنیم تا از طریق آن ها به دشمن آسیب بزنیم، خوشبختانه امروزه این بخش نیز فعال شده و ضرباتی که جمهوری اسلامی ایران وارد کرده و سبب بلند شدن داد دشمنان شده کم نیست؛ همچنین باید راه های جدیدی برای مقابله با تهاجمات دشمن در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برنامه های پدافندی غیر عامل دو بخش بوده؛ بخشی محرمانه و بخشی دیگر غیر محرمانه است، در بخش های غیر محرمانه باید فعالیت ها به صورت کامل خبررسانی شود چون اکنون مسأله ای که حرف اول را می زند اطلاع رسانی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید نسل آینده را نیز پرورش داد تا سیر برنامه متوقف نشود، گفت: ان شاءالله در آینده نیز این کشور و این نظام از هجمه های دشمن محفوظ بماند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =