اختلاف و از هم گسستگی بزرگ ترین ضربه را به اسلام وارد می کند

دیدار آیت الله نوری همدانی با علمای هند و موریتانی
حضرت آیت الله نوری همدانی اتحاد و همدلی میان مسلمانان را مهم ترین اصل دانست و تاکید کرد که اگر امت اسلام به دنبال عزت و اقتدار است راهی جز کنار گذاشتن اختلافات و حفظ وحدت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت هند و آفریقا اظهار داشت: اسلام مجموعه ای از اصول است که اگر کنار هم قرار بگیرند نتیجه می دهد و عزت اسلام را تأمین می کند.

وی با اشاره به نخستین اصل از اصول نتیجه بخش اسلام یعنی ایمان و عقیده محکم ابراز داشت: این دستور قرآن است که اگر ایمان و اعتقادات محکم باشد دیگر سستی و ناراحتی در میان نخواهد بود و امت اسلام برترین امت ها می شود«وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ».

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: بحث استوار سازی ایمان و عقیده و محبت به خدا نخستین هدف همه پیامبران الهی بوده تا امت اسلامی از این راه بتواند در جامعه حضور مؤثری داشته باشد.

وی در ادامه با بیان دومین اصل در راه پویایی اسلام یعنی قدرت و نیروی مسلمانان، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید به گونه ای در همه زمینه های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی قدرتمند باشند که دشمن تصور تعرض به آنها را نداشته باشند، در غیر این صورت شکست با مسلمانان خواهد بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: شما در سوریه نگاه کنید عده ای مثل آمریکا و عربستان و ترکیه و دیگر کشورهایی که خود مشکل ساز در این کشور بودند و دور هم جمع شده اند تا مشکل سوریه را حل کنند بنابراین در دنیای این چنینی که همه علیه اسلام در حال فعالیت هستند اگر مسلمانان قدرتی نداشته باشند در برابر دشمنان کم می آورند.

وی با اشاره به مهم ترین اصل از اصول اسلام یعنی اتحاد و همدلی میان مسلمانان ابراز داشت: در اسلام بر هیچ مسأله ای به این اندازه تأکید نشده است چه اینکه در قرآن و روایات هم فراوان این مطلب دیده می شود؛ از سویی دیگر اختلاف و از هم گسستگی مسلمانان بزرگ ترین ضربه را به اسلام وارد می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اصلا خواسته دشمنان ما همین اختلاف است و هدف آنها از راه اندازی و تقویت گروه های تکفیری چیزی جز این نیست اما امت اسلامی اگر در سرتاسر دنیا اعم از هند و پاکستان و آفریقا و غیر آن با هم همراه و برادر باشند می توانند پیشروی های خوبی داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی شناخت دشمنان و نقشه های آنها را از دیگر اصول کلیدی دین اسلام برشمرد و تأکید کرد: قرآن کریم سه طایفه کفر و نفاق و یهود را به عنوان دشمنان اصلی امت اسلام معرفی می کند و از مسلمان ها می خواهد از آنها غافل نباشند و به هیچ عنوان تحت سلطه آنها نروند؛ بنابراین باید بسیار هوشیار باشیم به ویژه در دنیای امروز که روی حرف آمریکا و صهیونیست می چرخد و این همه کشتار در یمن و فلسطین و عراق و سوریه صدای آنها را درنمی آورد.

وی تصریح کرد: اصل مهم و آخر از اصول اسلام جهاد و تلاش در راه خدا است که در مواضع مختلف قرآن بر مقاتله و جهاد با کفار و دشمنان تأکید بسزایی شده است بنابراین ما باید از جان گذشته باشیم و تا بتوانیم در برابر صف بندی ها غرب استقامت کنیم و این را هم بدانیم فقط حرف زدن مهم نیست بلکه پای در مقام عمل بگذاریم و حرکت مثبتی از خود نشان بدهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تأکید کرد: امام زمان(عج) هم با جهاد می آید و به طور حتم آن روز خواهد آمد که حق بر باطل، شرق بر غرب و ایمان برکفر پیروز و غالب خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13